Onherkenbaar Baronie volslagen kansloos

Tegen een zo goed als onbekende tegenstander wist de thuisclub amper wat te verwachten. Omgekeerd zal dat ongetwijfeld niet anders zijn geweest. Beide ploegen kwamen in de aanvangsfase dan ook niet verder dan aftastende bewegingen. Het duurde dan ook even voordat de thuisclub als eerste wat gevaar wist te stichten. Umar wist Zimmerman te bereiken wiens voorzet echter door Grabazis werd geneutraliseerd. Die hoopgevende poging van de thuisclub werd echter als snel door de bezoekers gebagatelliseerd. Een voorzet van Massar bracht De Kruif in scoringspositie die het doel echter te hoog zocht. Het was uiteindelijk Baroniedoelman Jacobs die even later de bezoekers de helpende hand toestak. Bij het uitverdedigen zag hij Bouyaouzan over het hoofd die zijn ploeg kinderlijk eenvoudig aan de leiding kon helpen door George te bedienen 0-1. Een cadeautje van jewelste met amper een minuut later een toegift van de normaliter zo betrouwbare groenwitte defensie. De onstuimig inkomende Townsend verloor onnodig een duel aan de zijlijn waarna Haddadi zijn voorzet op weer George succesvol bekroond zag worden 0-2. De thuisclub raakte vervolgens behoorlijk de kluts kwijt na zoveel onvermogen en zakte steeds verder weg. De ploeg die nog niet zo lang geleden onverbiddelijk langs JOS/Watergraafsmeer gleed bleek plotseling wel heel erg kwetsbaar. Onherkenbaar in de persoonlijke duels, steeds de verkeerde keuzes makend en zonder enige overtuiging spelend was de ploeg geen schim van zichzelf. Zonder echte overtuiging werd de aanval gezocht maar desondanks was Veldhof dicht bij een tegentreffer. Een voorzet van Mohammad uit een vrije trap belandde op zijn kopgrage hoofd maar doelman Zunderdorp had een fantastische reflex in huis om de aansluitingstreffer te voorkomen. De thuisclub leek daarna het heft in handen te nemen maar werd nooit gevaarlijk om de bezoekers echt in problemen te brengen. Vlak voor de thee mocht Baronie zelfs in de handen knijpen dat er bij een voorzet van Dijkhuizen niemand van zijn medespelers was meegekomen om de bal binnen te tikken.

Na rust leek Baronie al snel de aansluiting te kunnen bewerkstelligen. Townsend slalomde langs de vijandelijke verdediging maar werd door Bilen neergelegd. Arbiter Kaper kende geen twijfel en wees gedecideerd naar de stip. Mohammad eiste de bal op maar zijn harde schot werd knap gekeerd door doelman Zunderdorp. Het was het absolute dieptepunt en tekenend voor de Bredase machteloosheid deze zondag dat het deze uitgelezen mogelijkheid om terug in de wedstrijd te komen niet wist te benutten. Zimmerman was even later nog dichtbij met een fraaie volley die het doel rakelings miste, maar het bleek tenslotte het laatste doelgevaar voor de gastheren. Het was dan ook niet zo vreemd dat het nooit aflatende druk zettende Quick de score verder wist uit te breiden. Bij de thuisclub was geen enkele lijn meer te ontdekken en zakte men steeds meer door de ondergrens. Een lange bal op Dijkhuizen betekende fraai 0-3 waarna Wijsman diezelfde Dijkhuizen in staat stelde om na een knappe aanval ook voor de 0-4 te zorgen.
Natuurlijk is er met dit resultaat nog lang geen man overboord. Hopelijk is dit een incident en heeft de ploeg geleerd dat apathie het nooit van agressie kan winnen. Kwaliteit is er voldoende voor dit niveau alleen moet de ploeg er zich van bewust worden dat het zich geen enkele wedstrijd kan permitteren om minder dan 100% te geven.

Toeschouwers: 100

Scheidsrechter: Jurjen Kasper – Vries

Cornerverhouding: 3-5

Ruststand: 0-2 Eindstand: 0-4

Opstelling: Joep Jacobs, Sander Wirix, Jamie Kankam (av), David Vermeulen, Timo Townsend, Jawad El Morabit (78. Yassine Mejres), Bram Umar (61. Omar El Kaddouri), Aart Veldhof, Jens Wirix, Jurik Zimmerman (61. Jason Tjien-Fooh), Moustafa Mohammad.