Baronie en UNA houden het op een brilstand

Na de galavoorstelling in Amsterdam waren de verwachtingen bij de thuisclub natuurlijk hooggespannen. Maar zonder sterkhouders Michel van Butselaar, Jamie Kankam en Noël de Graauw was Baronie niet in staat om tegenstander UNA terug te wijzen. In een weliswaar spannend maar geen kwalitatief hoogstaand duel ontbeerden beide partijen voldoende creativiteit om de wedstrijd in hun voordeel te beslechten. De bezoekers maakten aanvankelijk verdedigend een allesbehalve sterke indruk waardoor Baronie een aantal keren razend gevaarlijk kon worden. De groenwitten gingen in de eerste helft teveel mee in het slordige spel van de bezoekers zodat er een enigszins rommelige wedstrijd ontstond. De beste kansen waren niettemin voor Baronie. De beste kans was halverwege voor Zimmerman die zijn harde schot echter geblokt zag worden door Sijbers die daarmee een zeker lijkend doelpunt wist te voorkomen. UNA kwam niet verder dan een vrije trap van Senders die eenvoudig door Baroniedoelman Jacobs kon worden gekeerd. Ook Baronie wist zich verder echter amper kansen te creëren al was Mohammad dicht in de buurt na een prima combinatie tussen de gebroeders Wirix en moest UNA-doelman Stoskovich vlak voor de thee een gevaarlijke voorzet van Zimmerman onderscheppen.

Ook na rust was het de thuisclub die nog eens gevaarlijk werd. Een van de befaamde dieptepasses van Vermeulen over grote afstand belandde voor de schietgrage voeten van Zimmerman die zijn inzet echter rakelings langs de kruising zag vliegen. Vervolgens ontwikkelde zich een fase waarin beide teams beurtelings een klein overwicht hadden maar beiden nooit echt konden doordrukken. Wel leek er voor de gastheren een doorbraak te worden geforceerd toen Umar de ingevallen Tjien-Fooh diep stuurde. UNA-verdediger Boudewijns wist de Bredase aanvaller echter met een knap getimede tackle de weg te versperren. Maar ook in de tweede helft brak het gebrek aan creativiteit beide ploegen op en werden er nauwelijks kansen gecreëerd. Met de inbreng van El Kaddouri werd het spel van de thuisclub plotseling wat levendiger. Townsend stuurde de invaller weg die de bal knap teruglegde op Mohammad die zijn gekraakte schot echter recht in de handen van de UNA-doelman zag belanden. Ook Tjien-Fooh kreeg even later een goede mogelijkheid maar zijn harde schot vloog rakelings langs de verkeerde kant van de paal. De beste kans van de wedstrijd was tenslotte voor de gasten uit Zeelst. Baroniedoelman Jacobs timede zijn uitlooppoging totaal verkeerd maar tot diens grote opluchting wist UNA-invaller Van den Akker het lege doel niet te vinden. In de slotfase was ook Jens Wirix voor Baronie nog even gevaarlijk maar ook diens poging leverde niet meer op dan een corner. Zodoende bleef er een 0-0 score op het bord staan waarmee beide ploegen uiteindelijk vrede konden hebben.

Scheidsrechter: Jaafar Aafouallah – Eindhoven
Toeschouwers: 150
Ruststand: 0-0 Eindstand: 0-0
Cornerverhouding: 3-3