Tegenstander UNA is woensdagavond van een andere orde

Na de glorieuze overwinning van afgelopen zondag op het Amsterdamse JOS/Watergraafsmeer moet Baronie woensdag al weer aantreden voor de volgende competitiewedstrijd. Met UNA treft Baronie een tegenstander die na 2 wedstrijden weliswaar slechts een enkel punt heeft behaald, maar die wel beschikt over veel kwaliteit en de nodige ervaring. Kortom niet te lang blijven hangen in de euforie zo die er was, maar de focus leggen op een wedstrijd waarin drie punten zijn te verdienen. UNA speelde tot nog toe 2 thuiswedstrijden. Tegen rivaal OJC Rosmalen werd het een 1-1 gelijkspel terwijl de wedstrijd tegen VVSB met 1-2 werd verloren. Trainer Harrie Gommans heeft met spelers als Rob van Boekel (ex-FC Eindhoven en PSV), Brian Boogers (ex-Willem II), de snelle en vaardige aanvaller Sten Senders en doelman Petar Stoskovich (ex-FC Den Bosch) veel kwaliteit in huis. De ploeg zal erop gebrand zijn om in Breda de tot nog toe tegenvallende prestaties een halt toe te roepen. Vooral de ongelukkige nederlaag tegen VVSB (vanwege gemiste penalty) ligt de Zeelstenaren nog vers in het geheugen en is aanleiding genoeg om voor een optimaal resultaat te gaan.

Voor eigen publiek kan Baronie in iedere geval een lastige wedstrijd tegemoet zien. Net als tegen JOS zal doelman Joep Jacobs weer als stand in fungeren voor de geblesseerde Michel van Butselaar. Voor het overige kan de technische staf weer kiezen uit een zo goed als volledige selectie waarin alleen Anouar Moukouh nog ontbreekt. De groenwitten lijken snel te leren en zijn hopelijk in staat weer dezelfde teamprestatie te leveren als afgelopen zondag waarbij degelijkheid en efficiƫntie doorslaggevende factoren bleken. De toeschouwers wacht in ieder geval een interessante en spannende partij tussen twee goed voetballende ploegen.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat onder leiding van arbiter Jaafar Aafouallah uit Eindhoven. Hij wordt daarbij ondersteund door zijn assistenten Laurens Maas en Max Wolfkamp. Aanvang van de wedstrijd is 20.00 uur.