JOS/Watergraafsmeer wordt belangrijke graadmeter

Vorige week in de wedstrijd tegen Oss’21 werden de Baronnen voor het eerst echt geconfronteerd met de wetten van de Derde Divisie. Op zoek gaan naar de winnende treffer en in de absolute slotfase toch het deksel op de neus krijgen door een zondagtreffer van een meer ervaren tegenstander. Het is natuurlijk wennen op een hoger niveau, waar spelers net iets minder tijd krijgen, een hoger tempo krijgen opgelegd en ook op tactisch gebied sneller moeten schakelen. Dat alles is een proces waar de ploeg doorheen moet. De vraag is dan ook hoe lang heeft men nodig om zich aan dat hogere niveau aan te passen. Komende zondag tegen het Amsterdamse JOS/ Watergraafsmeer kan de ploeg van Van Galen en Siner daar mogelijk al antwoord op geven. Het team van trainer Cor ten Bosch is de competitie redelijk voortvarend gestart met een 0-0 gelijkspel tegen Blauw Geel en een knappe 2-1 overwinning bij Gemert waarmee het een fraaie tweede plaats bezet. Veel meer dan dat de Amsterdammers nu voor het derde jaar in de Derde Divisie uitkomen en daarin vorig seizoen een veertiende positie behaalden, is er niet bekend van de komende tegenstander.

Voor Baronietrainer Martijn van Galen is het klip en klaar dat er nog een aantal zaken duidelijk beter moet en heeft daar met collega Sedat Siner deze week op de training ook de nodige aandacht aan geschonken. Als hun ploeg erin slaagt om vooral het aantal slordigheden te minimaliseren en op moeilijke momenten wat zakelijker te spelen dan is het vertrouwen op een positief resultaat absoluut gewettigd. Kansen worden er over het algemeen voldoende gecreëerd. Baronie heeft daarmee voldoende kwaliteit om ook in de Derde Divisie een rol van betekenis te kunnen spelen. In Haaksbergen bleek onlangs nog dat vooral een goede teamprestatie doorslaggevend kan zijn. Voor de trainers wordt het vooraf weer even puzzelen om uit een zo goed als complete selectie de sterkste formatie in het veld te brengen.

De wedstrijd op Sportpark Drieburg in Amsterdam staat onder leiding van arbiter Max Kok uit Maastricht. Hij wordt daarbij ondersteund door zijn assistenten Iwan Larijn en Sander Woering. Aanvang van de wedstrijd is 14:00 uur.