Baronie wil goede competitiestart goed vervolg geven

De vreugde na afloop over de zwaar bevochten zege op HSC’21 afgelopen zondag was uiteraard groot. Het was een droomscenario voor de kersverse derdedivisonist en direct de bevestiging dat Baronie ook op dit niveau een aardig woordje kan meespreken. Natuurlijk mogen we ons tegelijkertijd ook niet blindstaren op dit prille succes. Het moet de spelers komende zondag echter wel veel vertrouwen geven voor de wedstrijd tegen Oss’20. Trainer Roy de Haan van de Ossenaren zag zijn ploeg vorige week in de thuiswedstrijd tegen Gemert enigszins onfortuinlijk met 2-1 het hoofd buigen. Baronie kan dan ook een opponent verwachten die niet opnieuw tegen een nederlaag wil aanlopen en de huid duur zal verkopen. Oss’20 eindigde afgelopen jaar op de vijfde plaats in de Derde Divisie en wordt dan ook opnieuw een geduchte tegenstander voor de Baronnen. De laatste jaren maakte de ploeg continu minimaal deel uit van de subtop in deze divisie en wordt daarmee voor het trainers duo Van Galen en Siner een mooie graadmeter voor het verdere verloop van dit seizoen. De ploeg uit Oss beschikt met spelers als goalgetter Tony de Groot, Jos Peltzer (ex-RKC Waalwijk) en Rob van Sonsbeek over veel routine en zal het verlies van afgelopen zondag maar al te graag recht willen zetten. De Ossenaren leggen heel veel energie in hun spel en zetten hoog druk. Voorwaar opnieuw een geweldige uitdaging voor de groenwitten.

Goed nieuws kwam er deze week in ieder geval vanuit Zeist en dat betekent dat de uit Australië teruggekeerde Moustafa Mohammad inmiddels speelgerechtigd is en weer deel uitmaakt van de selectie. Een ruime selectie waarover de technische staf nu kan beschikken en waarbij iedere week opnieuw keuzes dienen te worden gemaakt. Dat luxeprobleem werd tegen HSC’21 nog eens duidelijk geïllustreerd door de invallers die in de tweede helft in het veld kwamen. Het team werd er niet zwakker van, integendeel de invallers bleken dit keer van toegevoegde waarde. Van Galen was vooral onder de indruk van de teamspirit die getoond werd. Moeilijke fases werden op wiskracht overwonnen, terwijl zijn ploeg weigerde genoegen te nemen met een gelijkspel. Dat die inspanningen veel kracht hadden gekost bleek deze week wel op de training. Tegen Oss’20 wordt een nieuwe krachtsinspanning van onze Baronnen gevraagd en zal blijken waartoe deze selectie allemaal in staat is. Vertrouwen is er in ieder geval in ruime mate aanwezig.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat onder leiding van arbiter Barry Huizinga. Hij wordt daarbij ondersteund door zijn assistenten Michiel Tramper en Murat Yanat. Aanvang van de wedstrijd is 14:00 uur.