Baronie na rust ruim langs Cluzona

Baronie oefende gisterenavond in Wouw tegen de plaatselijke tweedeklasser Cluzona. Een ploeg die vanuit het verleden vooral bekend staat als reuzendoder in het bekertoernooi. Die status kon de thuisclub deze keer niet waarmaken al gaf het team van trainer Robert Braber vooral in de eerste helft prima partij aan de kersverse derdedivisonist. Beide ploegen waren overigens allesbehalve compleet. De thuisclub moest de selectie aanvullen met een aantal spelers uit de lagere seniorenelftallen terwijl ook Baronie niet met de sterkste opstelling speelde. Zo ontbraken Aurelio van Gool en Anouar Moukouh (geblesseerd) en Jawad el Morabit, Tommy van Butselaar en Omar El Kaddouri (vakantie). Het eerste gevaar kwam niettemin van de thuisclub toen Cluzona-vedette Ruben Maas Baroniedoelman Van Butselaar op de proef stelde. Baronie verwierf zich daarna een groot overwicht maar deed daar veel te weinig mee. Uitgespeelde kansen waren op de vingers van een hand te tellen. Zimmerman en De Graauw waren in de eerste helft de enigen die in meer dan kansrijke positie kwamen maar weigerden daarvan te profiteren. Tussen de bedrijven door moesten de bezoekers zelfs oppassen bij een snelle counter van de gastheer die Van Butselaar bijna verraste. Na de hervatting was het opnieuw Ruben Maas die voor het eerste Wouwse gevaar zorgde maar zijn inzet ging rakelings voorlangs. Het was voor Cluzona meteen het laatste wapenfeit. Baronie verhoogde het tempo en speelde met meer intensiteit. Een goal kon dan ook niet uitblijven en na een corner van De Graauw was het Veldhof die binnenwerkte nadat Vermeulen met het hoofd de lat had getroffen 0-1. Daarna ging het snel. Jens Wirix zorgde na weer een corner van De Graauw eveneens met het hoofd voor de 0-2, terwijl ook de 0-3 van Vermeulen uit een corner tot stand kwam. Bij Cluzona sloeg vervolgens de vermoeidheid toe en kon Baronie via twee keer Jens Wirix en nogmaals Veldhof uitlopen naar een ruime 0-6 eindstand. Voor de competitie op 21 augustus van start gaat speelt Baronie nog een oefenwedstrijd op dinsdag 16 augustus bij eersteklasser Sc Kruisland. (Deze wedstrijd is inmiddels helaas geannuleerd!)

Opstelling Baronie: Michel van Butselaar, Bram Umar (65. Mark Schuit), David Vermeulen, Jamie Kankam (av), Timo Townsend (46. Wouter Prent), Sander Wirix, Noël de Graauw, Aart Veldhof, Jurik Zimmerman, Max Denisov (65. Yassine Mejres), Jason Tjien-Fooh (46. Jens Wirix)