Onvolledig Baronie lijdt nipte nederlaag

Met het ontbreken van liefst 7 potentiële basisspelers leek Baronie vooraf al nagenoeg kansloos tegen een sterk Kloetinge. Zaterdag Vierde divisionist Kloetinge is de nieuwe ploeg van trainer Jurriaan van Poelje die op De Blauwe Kei zo succesvol was geweest in de afgelopen 6 seizoenen en in de ambitieuze Zeeuwen een nieuwe uitdaging heeft gevonden. Afgelopen seizoen werd Kloetinge afgetekend kampioen in de eerste klasse B. Omdat men zich ten doel heeft gesteld zo snel mogelijk hogerop te gaan heeft de ploeg zich aanzienlijk versterkt met o.a. ex-Baron Jorik Mijnhijmer. Niettemin bood Baronie in de eerste helft knap tegenstand. De bezoekers waren over het algemeen wat vaker in balbezit maar wisten zich amper uitgespeelde kansen te verwerven tegen een uitstekende Bredase verdediging. Denisov zorgde voor het eerste gevaar in de wedstrijd. Na een fraaie 1-2 combinatie met Townsend zag hij zijn inzet via de Zeeuwse doelman en de lat tot corner worden verwerkt. Na ruim een half uur tikte Vermeulen zijn ex-ploeggenoot Mijnhijmer in het strafschopgebied aan waarna de bal op de stip ging. Michel van Butselaar toonde zich weer een betrouwbare sluitpost door de inzet van Ruben de Jager fraai uit de hoek te halen. Vlak voor rust leek De Graauw na een voorzet van Sander Wirix zijn ploeg op voorsprong te brengen maar diens kopbal richting bovenhoek werd een eenvoudige prooi voor de boomlange Zeeuwse doelman Braafhart.
Met de eigenlijk reeds gestopte Prent als invaller voor Sander Wirix hield de thuisclub in de tweede helft nog lang stand. De bezoekers hadden echter de luxe van 7 verse krachten en gaandeweg werd het voor Baronie vooral op het middenveld steeds moeilijker te belopen. Als kijkspel was de tweede helft daarom een stuk minder aantrekkelijk. Tien minuten voor tijd was het Kyle Doesburg die een moment van twijfel bij de uitlopende invaller doelman Jacobs afstrafte door vanuit een moeilijke hoek via de paal raak te schieten 0-1. Om overbelasting van de nog wel beschikbare spelers te voorkomen is de geplande wedstrijd van komende zaterdag tegen Capelle geannuleerd. Wanneer er zoveel spelers ontbreken heeft het spelen van oefenwedstrijden natuurlijk ook weinig zin.
Bij Baronie ontbraken Anouar Moukouh, Bram Umar, Jason Tjien-Fooh, Aurelio van Gool, Yassine Mejres, Jens Wirix en Jawad El Morabit.

Opstelling Baronie: Michel van Butselaar (60. Joep Jacobs), Sander Wirix (46. Wouter Prent), Jamie Kankam, David Vermeulen, Timo Townsend, Aart Veldhof (60. Mark Schuit), Noël de Graauw, Omar El Kaddouri, Jurik Zimmerman, Tommy van Butselaar, Max Denisov (75. Aart Veldhof)