Nuttig eerste oefenduel ondanks nederlaag

Vanwege de verwachte tropische temperaturen speelden Baronie en Gvv Unitas in hun eerste oefenwedstrijd vanmiddag 2 x 35 i.p.v. 45 minuten. Beide ploegen verschenen niet bepaald compleet aan de aftrap. Zo ontbraken bij de thuisclub doelman Michel van Butselaar, aanvoerder Kankam, Vermeulen, Veldhof en Schuit terwijl De Graauw, Mejres en Tjien-Fooh vanwege een trainingsachterstand pas later hun opwachting mochten maken. Baronie begon dan ook in een fantasieopstelling aan de wedstrijd. Doelman Max Winde, Sven l’Ami en Timo Townsend en in de tweede helft Max Denisov en Omar Kaduri van Zaterdag 1 mochten bij deze gelegenheid hun capaciteiten tonen. Met ook nog proefspeler Anouar Moukouh (ex-Dongen) in de gelederen leek Baronie daarmee in de verste verte niet meer op de ploeg uit het afgelopen seizoen. Het trainersduo Martijn van Galen en Sedat Siner toonde zich ondanks de 0-1 nederlaag na afloop niettemin redelijk tevreden over het gebodene. Baronie en Unitas (beide ploegen komen elkaar ook in de competitie tegen) gaven elkaar over het algemeen weinig of niets toe. Unitas kwam al snel op een gelukkige voorsprong nadat een inzet van aanvaller Elmer de vries ongelukkig van richting werd veranderd. Jens Wirix zag in de eerste helft zijn kopbal op de binnenkant van de paal belanden terwijl na de hervatting Tjien-Fooh tot twee maal toe dicht bij de gelijkmaker was. Een gelijkspel had de verhoudingen meer recht gedaan, maar voor de technische staf was het uiteindelijk belangrijker dat de nieuwelingen zich niet onverdienstelijk hadden gepresenteerd. Heel veel waarde moet er aan het resultaat echter niet worden gehecht.

Opstelling Baronie:  Max Winde, Bram Umar, Sander Wirix (av.), Aurelio van Gool, Timo Townsend (54. Yassine Mejres), Sven l’Ami (36. Jason Tjien-Fooh), Jawad el Morabit (36. Omar Kaduri), Jens Wirix, Jurik Zimmerman, Tommy van Butselaar (36. Max Denisov), Anouar Moukouh (54. Noël de Graauw)