Prima zege Baronie na leuk oefenduel

Baronie en het Leurse Unitas ’30 maakten er gisterenavond een leuke oefenpot van. Gingen de partijen in de eerste helft nog gelijk op, na rust werd de thuisclub langzamerhand steeds sterker en moest Unitas definitief het vermoeide hoofd buigen. De bezoekers waren gekomen om te voetballen en deden zeker niet onverdienstelijk. Vooral in de omschakeling werd Unitas een aantal keren knap gevaarlijk en moest Baroniedoelman Winde handelend optreden. Bij een knap afstandsschot van De Grauw moest aan de andere kant ook de Leurse doelman redding brengen. Dat moest hij later nog eens nadat Tommy van Butselaar 2 man knap had uitgekapt. Pal voor rust kwam de thuisclub alsnog op voorsprong. Een geweldige dieptepass van Vermeulen werd al even geweldig aangenomen door de meegekomen linksachter Townsend die vervolgens beheerst de bal achter de Leurse sluitpost wist te deponeren 1-0.

Na de hervatting was het aan beide kanten aanvankelijk duidelijk wennen vanwege de vele wissels die in een oefenduel meestal gebruikelijk zijn. Nadat De Grauw de Leurse doelman weer eens met een afstandsschot op de proef had gesteld was het even later opnieuw raak voor Baronie. Een hard schot van l’Ami werd gelost door de Leurse doelman waarna Van Butselaar attent was bij de rebound 2-0. Baronie bleek daarna fysiek en conditioneel over meer inhoud te beschikken dan de opponent en nam in de slotfase via een knal van Zimmerman verder afstand 3-0. Net als afgelopen zondag tegen derde divisionist Gvv Unitas ontbraken er bij Baronie nogal wat spelers. Zo waren Michel van Butselaar, Bram Umar, Mark Schuit, Jens Wirix en Jason Tjien-Fooh om uiteenlopende redenen niet beschikbaar. Des te verheugender was het daarom voor de technische staf om te zien hoe jeugdige spelers zoals Townsend, Kaduri, l’Ami en Denisov zich knap wisten te handhaven tegen een sterke tegenstander. Zaterdag is het volgende oefenduel wanneer Baronie om 14.30 uur op eigen veld aantreedt tegen zaterdag 4e divisionist SC Feijenoord.

Opstelling Baronie: Max Winde (60. Joep Jacobs), Sander Wirix (46. Jamie Kankam), David Vermeulen, Aurelio van Gool (46. Aart Veldhof), Timo Townsend (46. Omar Kaduri), Noël de Graauw(60. Jawad el Morabit), Jawad el Morabit (46. Sven l’Ami), Anouar Moukouh, Jurik Zimmerman, Tommy van Butselaar, Yassine Mejres (46. Max Denisov)