Halsteren zegeviert in prestigestrijd

Baronietrainer Jurriaan van Poelje wilde met zijn ploeg de op een bijveld gespeelde wedstrijd tegen Halsteren graag in stijl afsluiten. Het leek er aanvankelijk ook sterk op dat de kampioen van de Hoofdklasse B in die opzet zou slagen. Want het spelbeeld in het eerste bedrijf toonde de een bij vlagen wervelend Baronie dat de tegenstander in hoog tempo over het veld joeg en daarmee volledig haar wil opdrong. Dat leidde tot een groot aantal kansen waarvan slechts Mejres er een wist te benutten. Na een magnifieke 1-2 combinatie met Prent wist Mejres Halsterendoelman Pietersma te verschalken 0-1. Baronie verzuimde echter om zichzelf afdoende te belonen en de wedstrijd in een voortijdig stadium te beslissen. Dat zou de ploeg na de hervatting uiteindelijk lelijk opbreken.
Vlak na rust leverde een corner van Waalkens na een misser in de Bredase verdediging een vrije kans op voor Idabdelhay die van dichtbij kon binnentikken 1-1. Enkele minuten later kwam de thuisclub zelfs op voorsprong toen een als voorzet bedoeld schot van Zimmerman bij de tweede paal zo maar binnenwaaide 2-1. Het was geheel tegen de verhouding in maar een logisch gevolg van de Bredase schotloosheid. Een kwartier voor tijd leek Baronie alsnog op gelijke hoogte te komen. Een fraaie dieptepass van Vermeulen bereikte Mejres die de uitlopende doelman Pietersma met een lob trachtte te verschalken. Pietersma onderschepte de bal weliswaar maar deed dat met zijn handen net buiten het zestienmetergebied. Arbiter Janssen moest er even over nadenken maar had vervolgens geen andere keus dan Pietersma rood te tonen voor deze overtreding waarmee de thuisclub met 10 man verder moest. Mejres moest echter als gevolg van de botsing met Pietersma eveneens het veld verlaten en zich geblesseerd laten vervangen door El Morabit. Bij Halsteren moest aanvaller Zimmerman plaats maken voor invaller-doelman Van Sundert. In het eenrichtingsverkeer dat volgde kreeg Baronie opnieuw meerdere kansen op een treffer. Fraai keeperswerk van Van Sundert op schoten van Schuit, De Graauw, Jens Wirix en Mijnhijmer stond de verdiende gelijkmaker in deze laatste competitiewedstrijd echter in de weg.

Scheidsrechter: Steve Janssen – Reuver

Toeschouwers: 100

Ruststand: 0-1 Eindstand: 2-1

Scoreverloop: 34. Yassine Mejres 0-1, 54. Fouad Idabdelhay 1-1, 60. Jurik Zimmerman 2-1