Van Poelje wil prestigeduel met Halsteren in stijl afsluiten

De competitie 2021-2022 wordt a.s. maandag door Baronie afgesloten met de regioderby bij Halsteren. Als kampioen van de Hoofdklasse B zijn de groenwitten aan hun stand verplicht om deze waardig af te sluiten. De teleurstellende vertoning in de “feestwedstrijd” tegen hekkensluiter Minor werd vorige week weliswaar met een overwinning afgesloten, maar stemde na afloop gezien het gebodene allerminst tot tevredenheid. De spelers lijken er dan ook op gebrand om tegen rivaal Halsteren nog één keer alles uit de kast te halen om te laten zien dat Baronie de enig terechte kampioen is. Ofschoon er voor Halsteren niets meer te winnen of verliezen valt zal het voor eigen publiek toch willen tonen dat de ploeg aanvankelijk niet ten onrechte tot titelkandidaat werd bestempeld. Met ex-profs als Waalkens, Idabdelhay en Bouwman had men zich van dit seizoen ongetwijfeld meer voorgesteld. Al met al is het voor de brigade van trainer Erwin de Nijs een teleurstellend verlopen seizoen. In Breda werd het destijds, na een felle maar uiterst sportieve wedstrijd, een gelukkige 3-1 overwinning voor Baronie. Die nederlaag zal Halsteren ook niet helemaal lekker zitten. De verwachting is dan ook dat Halsteren op revanche belust zal zijn en alles in het werk zal stellen een positief resultaat te behalen.

Voor Baronietrainer Jurriaan van Poelje betekent het na 6 seizoenen met 2 kampioenschappen zijn afscheidswedstrijd voor zijn overstap naar Kloetinge. Gezien de goede band met zijn spelers zullen deze hem absoluut een waardig afscheid gunnen en wacht het publiek toch een interessant duel. Verder nemen ook Wouter Prent (stopt), Jorik Mijnhijmer (Kloetinge), Bob Melis en Vincent Vroomans (beiden ’t Zand) afscheid. De wedstrijd op 2e Pinksterdag wordt gespeeld op Sportpark De Beek in Halsteren en zal worden geleid door arbiter Steve Janssen uit Reuver met assistentie van de heren Lars van Crey en Daniel Koole. Aanvang: 14:00 uur.