Baronie niet optimaal maar wint opnieuw

Natuurlijk is het nooit eenvoudig om als kampioen opnieuw een klinkend resultaat neer te zetten. Zeker niet wanneer een ploeg nog in feeststemming verkeert in een wedstrijd tegen de hekkensluiter. Laagvlieger Minor leek een vogeltje voor de kat, dat eenvoudig door de thuisclub zou worden opgepeuzeld. Niets bleek echter minder waar, omdat de thuisclub aanvankelijk verzuimde om een groot aantal kansen te benutten. Kampioen Baronie leek de tegen degradatie strijdende tegenstander aanvankelijk te verpulveren maar vergat de trekker over te halen. Grote kansen voor Mejres (2x keer), Veldhof (kopbal van de lijn gehaald) en nogmaals Mejres bleven onbenut mede door kordaat ingrijpen van doelman Swakhoven. De bezoekers stelden er maar bar weinig tegenover. Het duurde ruim een kwartier alvorens de bezoekers de vijandelijke helft wisten te vinden. Pas na ruim twintig minuten was het Mark Schuit die doelman Swakhoven met een knappe chip wist te verrassen 1-0. De tot dan oppermachtige thuisclub leek op een eenvoudige zege af te gaan maar verzandde vervolgens in nonchalance. El Morabit leed slordig balverlies en moest toezien hoe doelman Vincent Vromans zijn fout wist te herstellen. Ondertussen was het de geheel vrijstaande Mejres die op aangeven van Sander Wirix het doel opnieuw niet wist te vinden. De wedstrijd werd allengs alleen maar gezapiger en leverde vervolgens niet meer op dan louter ergernis. De thuisclub miste de nodige inspiratie terwijl de bezoekers gewoonweg niet beter konden.

Na de pauze veranderde er nauwelijks iets in het spelbeeld. Baronie vond het allemaal wel prima terwijl tegenstander Minor maar aanmodderde. Een doodvervelend schouwspel volgde waarbij iedereen eigenlijk naar het einde leek te verlangen. Mejres slaagde er opnieuw niet in om zijn ploeg in veilige haven te schieten terwijl een afstandspegel van Mijnhijmer op de lat boven de kansloze Swakhoven eindigde. Het vervolgens steeds verder wegzakkende Baronie kreeg even later alsnog de rekening gepresenteerd. Verdediger Arbaoui mocht tot zijn eigen verbazing zonder probleem het hele veld oversteken om Baroniedoelman Vromans vervolgens met een prima inzet te verrassen 1-1. Het was echter aan een oliedomme actie van Minorspeler Unal te wijten dat deze na aanhoudend commentaar op de leiding van arbiter Visser tegen een tweede gele kaart aanliep. Dat bleek uiteindelijk ook de doodsteek voor de Limburgers. Een van de weinige geslaagde acties van de thuisclub bezorgde de ploeg alsnog de overwinning. Mijnhijmer opende fraai op Umar die de bal na een uitermate knappe aanname op een presenteerblaadje aanbood aan de inkomende Tommy van Butselaar die vervolgens beheerst raak knalde 2-1. Een fraaie goal die echter in geen enkele verhouding stond tot het gebodene op het veld. Niettemin een verdiende overwinning op een povere tegenstander. Voor de thuisclub maakte het allemaal niet meer uit, omdat de buit al lang binnen was en het officiële feest daarna pas echt kon beginnen. Ondanks deze mindere vertoning blijft Baronie natuurlijk de enige en terechte kampioen.

Scheidsrechter: Tim Visser

Toeschouwers: 350

Ruststand: 1-0 Eindstand: 2-1

Scoreverloop: 22. Mark Schuit 1-0, 70. Younes el Arbaoui 1-1, 84. Tommy van Butselaar 2-1