Baronie wil titel geheel op eigen kracht grijpen

Komende donderdag kan het in Silvolde gaan gebeuren. Na een seizoen lang de dans in de Hoofdklasse B te hebben geleid heeft Baronie uit de laatste drie wedstrijden nog slechts één overwinning nodig om de kampioensvlag te kunnen hijsen. In theorie is het zelfs mogelijk dat een nederlaag van OJC Rosmalen bij Halsteren donderdag al genoeg is voor de titel. Maar kampioen worden met een nederlaag is de eer van succestrainer Jurriaan van Poelje te na. Zijn ploeg wil de titel en de daaraan verbonden promotie naar de Derde Divisie slechts op geheel eigen kracht grijpen. Geen berekeningen voor-of achteraf, geen gesjoemel om zondag thuis tegen Minor kampioen te worden, maar gewoon voor de volle winst gaan om op safe te spelen en niet afhankelijk willen zijn van de concurrent. Het zal de kroon op het werk zijn voor het prachtige seizoen dat Baronie heeft gedraaid en waar iedereen naar uit heeft gezien.

De thuiswedstrijd tegen Silvolde toonde eerder echter aan dat een overwinning op de fysiek sterke ploeg van trainer Steven Verheijen niet makkelijk zal zijn. De benauwde 1-0 zege was slechts te wijten aan een geniale oprisping van de net ingevallen Mejres die van afstand raak schoot. Van Poelje verwacht tegen een nergens meer voor en daarmee vrijuit spelend Silvolde een soortgelijk wedstrijdverloop. Het moeilijk te bespelen Achterhoekse natuurgras is daarbij bovendien een complicerende factor. Dat neemt niet weg dat Baronie gewoon het eigen spel gaat spelen om de tegenstander op de knieën te dwingen. De spelersgroep heeft er enorm veel zin in en kan dat doen met een geheel fitte selectie waarbij iedereen beschikbaar is. De groenwitten zullen tijdens hun kampioensstrijd in ieder geval worden gesteund door een goed gevulde supporters bus waarvoor nog slechts enkele kaarten beschikbaar zijn.

De wedstrijd op Hemelvaartsdag wordt gespeeld op Sportpark De Munsterman en zal worden geleid door arbiter Rob Souwen uit Tilburg. Aanvang: 14:00 uur.