Sponsor van de maand februari (Kabel Design)

In deze rubriek brengen wij maandelijks een van onze sponsors voor het voetlicht. De maand februari staat in het teken van Kabel Design. Wij informeren u graag over wat deze sponsor voor onze leden en overige stakeholders kan betekenen. Tevens proberen wij aan de hand van een tiental vragen een beeld te schetsen over de persoon of personen die achter het bedrijf schuil gaan. Wij spraken met eigenaar Peter Huijbregts.

1. De geschiedenis:
Met zijn opleiding als werktuigbouwkundige is Peter in het verleden voornamelijk in diverse richtingen van de maakindustrie werkzaam geweest. Tot hij in februari 2006 bij toeval de gelegenheid kreeg om een bestaand bedrijf over te nemen waarmee Kabel Design werd geboren. Werden voorheen louter RVS kabels voor de watersport gefabriceerd inmiddels zijn daar ook multifunctionele producten aan toegevoegd toepasbaar in zowel de bouw als voor particulieren. Kabel Design is een eenmanszaak die in drukke tijden regelmatig gebruik maakt van ZZP’ers.

2. Wat is er zo leuk aan jouw werk?
De diversiteit aan werkzaamheden en een klantenkring die varieert van grote bouwondernemingen tot particulieren geven Peter ruime voldoening. Als eenmanszaak kan hij het logistieke proces volgen van begin tot eind. Van ontwerp tot eindproduct, van inkoop tot verkoop, van installatie tot administratie hij is in alles betrokken.

3. Hoe ziet een normale werkdag er voor jou er uit?
De meeste dagen is hij al vanaf 05.30 uur op pad. Afhankelijk van de af te leggen afstand keert hij rond 15.00 uur weer huiswaarts om daar weer tot 18.00 uur de nodige werkzaamheden te verrichten. Tegen 22.00 uur zoekt hij dan weer zijn bed op om de volgende morgen weer vroeg en fris aan het werk te kunnen. Ook op zaterdag is er vaak volop werk te doen terwijl de zondag voor hem als een noodzakelijke rustdag wordt beschouwd.

4. Wat betekent voetbal voor Kabel Design?
Peter is een voetballiefhebber en Ajax-fan die in zijn schaarse vrije tijd echter ook een paar keer per jaar naar wedstrijden van NAC Breda gaat kijken.

5. Hoe lang is Kabel Design al sponsor van Baronie?
De steun aan onze vereniging is nog vrij pril en dateert vanaf 2018.

6. Op welke wijze doet Kabel Design aan sponsoring?
Het bedrijf maakt met een reclamespandoek gebruik van de boarding op het hoofdveld en levert kunststof doelnetten t.b.v. de wedstrijdvelden. Ook wordt er geadverteerd via het nieuwe scorebord.

7. Waarom sponsort Kabel Design onze vereniging?
Na een email van de sponsorcommissie kwam er telefonisch contact dat uitmondde in een overeenkomst waarmee het vergroten van de naamsbekendheid als voornaamste doel geldt. Naast Baronie ondersteunt men ook het dameselftal van v.v. Neerlandia’31 uit Dorst.

8. Kun je zelf nog sportieve prestaties overleggen?
Peter heeft vroeger in de jeugd van Neerlandia’31 gevoetbald en is op 25-jarige leeftijd gestopt. Ter ontspanning en om voldoende beweging te hebben houdt hij zich bezig met hardlopen en mountainbiken met vrienden.

9. Hoe ziet jouw dagelijkse leven er uit buiten het werk?
In zijn schaarse vrije tijd mag hij op zaterdag graag tuinieren of fietsen. In het verleden was hij lid van de vrijwillige brandweer in Dorst. Tegenwoordig is hij nog altijd ambassadeur van de Stichting Brandveilig Leven dat hij van advies voorziet. Voorts is hij in Dorst actief voor de buurtpreventie en maakt hij deel uit van de organisatie die zich met sauwelen bezighoudt.

10. Wat vind je van de prestaties van Baronie in de Hoofdklasse B?
Helaas is Peter vanwege zijn schaarse vrije tijd niet in de gelegenheid om wedstrijden te bezoeken. Wel volgt hij de club intensief via de media. Hij spreekt daarom de hoop uit dat de ploeg na het missen van promotie in het afgelopen seizoen, in het huidige seizoen alsnog het gewenste resultaat weet te behalen.