Geprikkeld Baronie op zoek naar eerherstel

De teleurstellende prestatie van afgelopen week tegen Nuenen betekende meteen de eerste thuisnederlaag van dit seizoen. Die onverwachte klap kwam best hard aan. Trainer Jurriaan van Poelje en zijn spelers hebben daarom afgelopen week de koppen bij elkaar gestoken om de rug weer te rechten. De conclusie: een uitglijder is nu eenmaal altijd mogelijk, maar een desastreus begin zoals tegen Nuenen mag gewoon niet meer gebeuren. Zijn spelers zijn er daarom uitermate op gebrand om zich komende zondag bij Udi’19/CSU te revancheren. Ook de Udenaren moesten vorige week flink door het stof. Orion kende geen enkel medelijden en haalde met 4-0 ongenadig hard uit. Ook de ploeg van trainer Lodewijk de Kruif heeft daarom iets recht te zetten. Temeer omdat zijn ploeg met Orion en Halsteren nog in hevige strijd is gewikkeld om de derde plaats op de ranglijst welke recht geeft op de nacompetitie om promotie. In Breda verslikte Baronie zich nog gedeeltelijk in Udi’19 met een 2-2 gelijkspel. Alle noodzakelijke ingrediënten voor een interessante en spannende strijd zijn daarom aanwezig.

Positief voor Van Poelje is de terugkeer na zijn enkelblessure van sterkhouder Mijnhijmer terwijl ook Veldhof (tegen Nuenen nog invaller) weer wedstrijdfit is. Na het hele seizoen bovenaan te hebben gestaan is er maar één team dat de titel verdient en dat wil Baronie zondag maar weer eens laten zien. De focus gaat daarom zondag op de volle winst zodat Baronie niet afhankelijk hoeft te zijn van derden.

De wedstrijd op Sportpark Parkzicht te Uden wordt zondagmiddag geleid door arbiter Johan Jensch die wordt bijgestaan door zijn assistenten Erik Sierhuis en Semih Kiremit. Aanvang: 14.00 uur