Titel komt steeds dichterbij

Na een vrij competitieweekend treedt Baronie komende zondag thuis aan tegen Nuenen. Na een aarzelend begin werkte de ploeg van trainer Maurice Verberne zich langzaam op naar de subtop van de Hoofdklasse B. Een knappe reeks van vijf zeges en een gelijkspel bracht zijn ploeg naar de zesde positie op de ranglijst. Pas afgelopen week maakte OJC Rosmalen, de voornaamste concurrent van de Baronnen om de titelstrijd, een voorlopig einde aan deze succesreeks. In eigen huis kreeg Nuenen een 2-0 nederlaag te slikken. Baronie zegevierde destijds in Nuenen vrij eenvoudig met 3-0 waarbij zelfs een hogere uitslag mogelijk was geweest indien het niet 2 strafschoppen onbenut had gelaten. Zo gemakkelijk zal het deze keer absoluut niet gaan te meer omdat de groenwitten de laatste wedstrijden wat moeizaam tot scoren komen. Met nog vijf wedstrijden te gaan en negen punten voorsprong op naaste belager OJC Rosmalen heeft Baronie normaliter nog slechts twee zeges nodig om de titel in de Hoofdklasse B te grijpen. Een overwinning op Nuenen zal daarbij een geweldige eerste stap betekenen.

De vrije zondag werd door de spelers vorige week gebruikt om Nuenen tegen OJC Rosmalen in actie te zien. Trainer Van Poelje gaf zijn spelers bovendien een weekje vrijaf om te kunnen herstellen van de geleverde inspanningen van het dubbelprogramma in het Paasweekend. Baronie wil in ieder geval het toeval uitsluiten en op eigen kracht de titel naar zich toe trekken. De supporters mogen dan ook een scherp Baronie verwachten. Baronie beschikt op Mijnhijmer na over een volledige selectie waarbij de onderlinge concurrentie groot is. Mijnhijmer zal er zondag in ieder geval nog niet bij zijn en richt zich nu op de wedstrijd tegen Udi’19 van volgende week. Na Nuenen volgen er nog drie uitwedstrijden en wel zoals gezegd Udi’19 (nog altijd in de race om promotie), Silvolde en op de laatste wedstrijddag Halsteren, terwijl degradatiekandidaat Minor op de voorlaatste competitiedag naar de Blauwe Kei komt.

Net als tegen AWC hebben belangstellende toeschouwers zondagmiddag gratis toegang op Sportpark De Blauwe Kei. Hopelijk weten vele Bredanaars de weg naar het sportcomplex te vinden om de groenwitten te ondersteunen in hun strijd om de titel.

De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Max Kok uit Maastricht die wordt geassisteerd door de heren Dennis Brondijk en André van Vliet. Aanvang: 14.00 uur