Strijdend Baronie wint verdiend

Na de slijtageslag in Lichtenvoorde likte Baronie zijn wonden. Umar en Schuit waren niet meer okselfris, terwijl ook De Graauw en Tjien-Fooh met pijntjes kampen. Tel daarbij op het gemis van Mijnhijmer en dan is duidelijk waarom Baronie niet meer het Baronie is van eerder dit seizoen. Niettemin blijkt dat de groenwitten echt een team vormen. Ofschoon het sprankelende spel van eerder dit seizoen enigszins naar de achtergrond is verdreven blijkt de ploeg van Van Poelje nog steeds voldoende kwaliteit te bevatten om wedstrijden in zijn voordeel te beslissen. Na het enerverende gevecht bij Longa ’30 moest de thuisclub op een goed bezocht Sportpark Blauwe Kei opnieuw alles uit de kast halen om de volle winst binnen te halen. Dat het uiteindelijk nog spannend werd had de ploeg volledig aan zichzelf te wijten. Terwijl de bezoekers gedurende het overgrote deel van de wedstrijd amper serieuze mogelijkheden kregen hing in de slotfase toch nog de gelijkmaker in de lucht. Dat het zover niet kwam was overigens niet meer dan verdiend. De thuisclub begon met een kans uit een corner van De Graauw die door Kankam maar nauwelijks naast werd geknikt. Ook een poging van Sander Wirix na een fraaie Bredase aanval bleek niet succesvol. Even later was het niettemin toch raak. Een heerlijk strak genomen corner van Melis werd door de geheel vrijstaande Mejres bij de tweede paal tot doelpunt gepromoveerd 1-0. Een dominant Baronie werd even later niettemin verrast door een onverwacht hard schot van Mondi dat door Van Butselaar zonder gevolgen moest worden gelost. De bezoekers gaven zeker goed partij maar het was de thuisclub die de kansen kreeg. Zo raakte Jens Wirix de bal in kansrijke positie niet vol en ontbeerde zijn inzet even later opnieuw de nodige kracht waardoor doelman Jansen eenvoudig redding kon brengen. In de slotfase van de eerste helft verloor de thuisclub enigszins onnodig de controle en werd er soms paniekerig verdedigd. Het was dan ook maar goed dat Reuvers hier niet van kon profiteren door in kansrijke positie hoog over te schieten.

Na de hervatting kwam Schuit voor de overigens goed spelende Melis in de ploeg. Baronie begon echter te afwachtend waardoor de bezoekers het idee kregen dat er wat te halen viel. Vooral rechtsbuiten Stevens zorgde voor de nodige dreiging. Dat was voor Van Poelje al vrij snel het teken om verdediger Veldhof te brengen voor aanvaller Tjien-Fooh. Diezelfde Veldhof was na een vrije trap van De Graauw met een kopbal dicht bij een treffer. Doelman Van de Groes was echter op zijn post. Daarna volgde een prima fase van de thuisclub die het heft weer in handen nam. Prima aanvallen zorgden voor de nodige onrust bij de tegenstander waarbij de Wijchense doelman redding moest brengen op pogingen van de alsmaar sleurende Mejres en Jens Wirix. Broer Sander soleerde even later langs 4 tegenstanders om tenslotte net de kracht tekort te komen om succesvol te kunnen zijn. AWC-doelman Van de Groes moest vervolgens nog handelend optreden bij een hard schot van Veldhof terwijl Sander Wirix na aangeven van Schuit het doel te hoog zocht. Omdat de thuisclub de allesbeslissende tweede treffer maar niet kon produceren bleef in de slotfase de gelijkmaker in de lucht hangen. Van Butselaar moest op tijd uit zijn heiligdom om Reuvers van een treffer af te houden, maar ondanks nog een aantal hectische momenten voor het Bredase doel bleef de stand zoals hij was. Het was niet meer dan verdiend, maar daarvoor hadden de groenwitten net als zaterdag bij Longa’30 wel erg diep moeten gaan. Niettemin komt het kampioenschap met nog slechts 5 wedstrijden te gaan nu wel erg dichtbij. Niet onvermeld mag overigens ook blijven de uitstekende leiding van de jeugdige arbiter Florian Lodeweegs die de zeker niet eenvoudige wedstrijd uitstekend aanvoelde en daarmee de wedstrijd een echte wedstrijd liet worden.

Scheidsrechter: Florian Lodeweegs – Castricum

Toeschouwers: 600

Scoreverloop: 10. Yassine Mejres 1-0

Cornerverhouding: 6-2