Na Paasweekend zal veel duidelijk zijn

Na de zwaarbevochten overwinning op Juliana’31 en het onverwachte verlies van concurrent OJC Rosmalen is de hoop op de titel alleen nog maar verder toegenomen. Met een dubbelprogramma in het komende Paasweekend zal in de Hoofdklasse B hoogstwaarschijnlijk meer klare wijn worden geschonken. Wanneer Baronie er in slaagt om zowel bij Longa’30 als thuis tegen AWC de volle winst te pakken dan gaat het er voor de groenwitten wel erg positief uitzien. Maar zover is het uiteraard nog lang niet en zal er hard om de punten moeten worden gestreden. Bij Longa’30 wordt het zaterdag in ieder geval al kwaad kersen eten. De Achterhoekers zijn in een felle degradatiestrijd verwikkeld en kunnen elk punt gebruiken. Geduchte tegenstand is te verwachten en zeker wanneer we terugkijken op de wedstrijd in Breda. De 4-1 winst was weliswaar duidelijk, maar kwam pas in de slotfase en niet zonder slag of stoot tot stand. Longa’30-trainer Dennis van Toor beschikt met Thom Berendsen over een gemakkelijk scorende aanvaller die ook dit seizoen alweer 8 keer trefzeker was. Ook al wist hij in Breda niet te scoren toch vereiste hij de Bredase defensie de nodige aandacht. Afgelopen week verspeelden de Lichtenvoorders bij mededegradatiekandidaat Minor een 2-0 voorsprong om teleurstellend met 2-2 gelijk te eindigen. Dat Longa’30 een lastige opponent is ondervond eerder Halsteren dat thuis niet verder kwam dan een 1-1 gelijkspel. De wedstrijd op het Sportcomplex aan Raadhuisstraat 18 te Lichtenvoorde staat zaterdag onder leiding van arbiter Remon Tulen uit Barneveld. Hij wordt geassisteerd door de heren Andre Willems en Robin Rozema, aanvang: 14.00 uur.

Paasmaandag bindt Baronie thuis de strijd aan met AWC. De Wijchenaren slaagden er nog niet zo lang geleden in om Baronie de eerste nederlaag toe te brengen. Na een vroege achterstand wist Baronie de wedstrijd niet meer om te keren. De 1-0 nederlaag schreeuwt daarom om revanche. Het wisselvallig presterende AWC staat weliswaar nog boven de degradatiezone, maar is nog niet helemaal veilig en zal voor minimaal een punt naar Breda komen. AWC-trainer Camiel Jager heeft met Safa Kizir en Jorn Reuvers twee aanvallers die ieder met 10 goals over veel scorend vermogen beschikken. De wedstrijd in Wijchen heeft al bewezen dat Baronie daarom weer een zware pot wacht. Wanneer de groenwitte defensie de Wijchense aanvalskracht weet te beteugelen is een goed resultaat niettemin binnen handbereik. Op maandag 2e Paasdag wordt de wedstrijd geleid door Florian Lodeweegs uit Castricum en zijn assistenten Olaf Lamers en Herm-Jan van Boxtel, aanvang 14.00 uur.