Mejres opnieuw goud waard voor Baronie

Baronie behaalde vanmiddag een moeizame overwinning op een hardnekkig tegenspartelend Juliana’31. Na de uitstekende uitvoering van afgelopen woensdag bij RKZVC kwam het team van trainer Van Poelje aanvankelijk moeilijk op gang. Tegenstander Juliana wenste zich niet naar de slachtbank te laten leiden en zakte steeds snel in om in de counter te kunnen toeslaan. Dat bleek niet eens een slechte strategie omdat de Maldenaren daaruit zo maar op voorsprong hadden kunnen komen. Na een Bredase corner volgde een bliksemsnelle counter die via Van Lith op de lat boven het heiligdom van doelman Van Butselaar eindigde. Het zou weliswaar tegen de verhouding in zijn geweest omdat de thuisclub voortdurend de overhand had, maar uiteindelijk niet tot echt uitgespeelde kansen kon komen. Wel waren er mogelijkheden voor Mejres, Sander Wirix (slim balletje), Mijnhijmer en Jens Wirix maar Julianadoelman De Bruin wilde maar niet buigen. Na de bijna fatale Maldense counter die op de lat eindigde, kwamen de bezoekers in de slotfase nog even sterk opzetten. Na wat dreigende momenten was het laatste woord niettemin weer voor de thuisclub. Een vrije trap van Mijnhijmer vloog echter rakelings langs de verkeerde kant van de paal.

Na de hervatting had Van Poelje zijn elftal kennelijk geïnstrueerd om het tempo te verhogen. Dat leidde aanvankelijk tot een mogelijkheid van De Grauw die na een 1-2 combinatie met Mejres het doel echter te hoog zocht. Hierna begon Juliana wat meer uit de schulp te kruipen wat Baronietrainer Van Poelje duidelijk niet zinde. Met Prent en Tjien-Fooh voor Schuit en El Morabit werd Sander Wirix doorgeschoven naar het middenveld. Niet veel later kwamen de groenwitten dan eindelijk op voorsprong. Mijnhijmer legde de bal over 20 meter met wiskundige precisie klaar voor Mejres die de bal vervolgens met de punt van zijn schoen via de binnenkant van de paal wist binnen te werken 1-0. Enkele minuten later had Mejres na een dieptepass van Prent zijn ploeg op een grotere voorsprong kunnen brengen, maar Julianaverdediger Diesel bracht op tijd redding. Ook De Graauw leek op weg naar succes toen hij 3 tegenstanders zijn hielen liet zien. Hij bleek echter te zelfzuchtig waarna zijn inzet in het zijnet belandde. Juliana ontworstelde zich daarna aan de Bredase druk en ging op zoek naar de gelijkmaker. Een verdwaald schot van invaller Van Beek viel op de lat en een knappe volley van diezelfde Van Beek vergde een formidabele redding van Van Butselaar. Tussendoor was Mejres opnieuw weggestuurd door Prent, maar zijn inzet belandde vanuit een moeilijke hoek in het zijnet. In de slotfase beleefde het thuispubliek nog een aantal angstige minuten omdat hun favorieten angstvallig op eigen helft bleven opereren. Kansen op de gelijkmaker kwamen er echter niet meer. Met het verlies van concurrent OJC Rosmalen thuis tegen Orion wordt het perspectief voor Baronie steeds rooskleuriger. Een geweldige tegenvaller was echter het met een ogenschijnlijk zware blessure uitvallen van Mijnhijmer, voor wie het wel eens einde seizoen kan betekenen.

Toeschouwers: 300

Scheidsrechter: Max Kok – Maastricht

Ruststand: 0-0 Eindstand: 1-0

Cornerverhouding: 7 – 2