Ook Moerse Boys heeft de punten nodig

Met nog 6 uit- en 4 thuiswedstrijden voor de boeg is Baronie inmiddels de grote favoriet voor de titel. Dat is de onontkoombare consequentie van het competitieverloop tot nog toe. Een van die uitwedstrijden gaat komende zondag naar buurtgenoot Moerse Boys dat in zwaar weer verkeert. Mede vanwege een driepunten strafvermindering wegens niet opkomen in de wedstrijd tegen Minor, staat de ploeg uit Zundert met 11 punten uit 17 wedstrijden op een voorlaatste plaats hetgeen nacompetitie om degradatie betekent. Moerse Boys kende recentelijk weliswaar een opvallende opleving middels overwinningen op Longa’30 (2-1), Udi’19 (0-2), Minor (1-4) en een gelijkspel tegen Silvolde (0-0), maar werd afgelopen week bij Nuenen met liefst 5-1 af geserveerd.

Voor Baronie blijft Moerse Boys niettemin altijd een lastige tegenstander zeker met het oog op de derbygevoelens die vooral in Zundert heersen. In de thuiswedstrijd nam Baronie pas in de slotfase afstand van de stug verdedigende Zundertenaren. Ook zondag zal het weer niet eenvoudig worden en kan men een identiek wedstrijdbeeld verwachten. De thuisclub zal gesteund door het fanatieke publiek alles in het werk stellen om voor een verrassing te zorgen. Want voor Moerse Boys is zelfs een gelijkspel nog een bonuspunt terwijl puntenverlies voor Baronie, weliswaar niet rampzalig is maar wel uitermate ongewenst. Tegen Orion haalde Baronie niet het niveau dat men van de ploeg mag verwachten. Trainer Van Poelje is er echter van overtuigd dat zijn ploeg er zondag weer zal staan en zich niet zal willen laten verrassen. Baronie beschikt in ieder geval weer over een complete selectie die erop gebrand zal zijn om zich te revancheren voor het spel tegen Orion.

De wedstrijd op Sportpark Akkermolen in Zundert staat zondag onder leiding van arbiter Tim Visser die wordt geassisteerd door de heren Tom Leussink en Theo Beemsterboer. Aanvang: 14.30 uur.