Baronie wil vertrouwen niet beschamen

Na de onverdiende nederlaag bij OJC Rosmalen vorige week treedt Baronie zondag thuis aan tegen het Nijmeegse Orion. Het zal niemand bevreemden dat Baronie erop gebrand is om een en ander weer recht te zetten. Met nog steeds een voorsprong van zes punten op naaste achtervolger OJC Rosmalen is er natuurlijk nog altijd geen man overboord. Wanneer de groenwitte revanchegevoelens in daden kunnen worden omgezet moet tegenstander Orion daarvan het slachtoffer worden. Dat dit geen eenvoudige opgave zal zijn staat voor iedere voetbalkenner uit de Hoofdklasse B buiten kijf. De ploeg van trainer Jeroen van Haaren was in de uitwedstrijd al een lastig te nemen horde. Dat zal zondag absoluut niet anders zijn mede gelet op de staat van dienst van zijn ploeg. Onlangs mocht OJC Rosmalen dit nog aan den lijve ondervinden toen die ploeg binnen een half uur op een 3-0 achterstand werd gezet. Vanwege ongeregeldheden op de Nijmeegse tribune werd die wedstrijd echter een kwartier voor tijd bij een 3-0 stand door de dienstdoende arbiter gestaakt. De KNVB heeft OJC daarvoor inmiddels 3 punten in mindering gebracht terwijl het laatste kwartier mogelijk nog op een later tijdstip moet worden uitgespeeld. De Nijmeegse formatie staat inmiddels met 21 punten uit 13 wedstrijden in de middenmoot. Gezien het aantal achterstallige wedstrijden bij diverse clubs geeft dat echter een enigszins vertekend beeld. Orion mag dan ook rustig als een gevaarlijke subtopper worden beschouwd.

Baronietrainer Jurriaan van Poelje was na de nederlaag in Rosmalen uiteraard teleurgesteld. Niettemin is hij overtuigd van de kwaliteiten van zijn ploeg en rekent dan ook op eerherstel. Tegen Orion kan hij in ieder geval weer beschikken over Mijnhijmer die vorige week node werd gemist. Daarnaast is ook El Morabit na zijn schorsing weer van de partij zodat de Baronnen op volle oorlogssterkte kunnen aantreden. Dat zal ook hard nodig zijn. Orion versloeg vorige week Nuenen thuis met 1-0 en komt dan ook gesterkt naar Breda. Baronie zal daarom op haar tellen moeten passen en absoluut top moeten zijn om deze grillige opponent de drie punten te kunnen ontfutselen. De toeschouwers mogen in ieder geval rekenen op een spannend en enerverend gevecht waarin de thuisclub haar aspiraties zal willen waarmaken.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat zondag onder leiding van arbiter René Wiedijk uit Alkmaar die wordt geassisteerd door de heren Wesley Veldman en Roel Metsemakers. Aanvang: 14.00 uur.