Vroege treffer opnieuw fataal voor Baronnen

Net als in de wedstrijd bij AWC bleek een vroege treffer uiteindelijk fataal in de topper tegen OJC Rosmalen. Scoorde AWC al binnen 4 minuten dan was OJC gisterenavond nog een stuk sneller. Binnen 20 seconden lag de bal al achter Michel van Butselaar. Na de opzet van een Bredase aanval direct na de aftrap volgde een wilde trap van een OJC verdediger in de richting van Knuiman die Baronieverdedigers Vermeulen en Kankam met zijn snelheid verraste om vervolgens van grote afstand met een bekeken boogbal doelman Van Butselaar te verschalken 1-0. Een onverwachte tegenvaller voor de groenwitten en een dreun die hard aankwam. Het tactisch plan van Baronietrainer Van Poelje zonder zijn topscorer Mijnhijmer kon daarmee direct in de prullenbak. Het duurde dan ook even voordat de ploeg zich hersteld had. Tien minuten later ontsnapte Baronie zelfs aan een grotere achterstand. Een vrije trap van Van Dijk werd door een Bredase verdediger ongelukkig met het hoofd verlengd waarna de paal een tweede treffer in de weg stond. Na die moeizame start wist Baronie zich te herpakken door zich knap terug in de wedstrijd te knokken. Nadat een eerste schot van Tjien-Fooh nog richting had gemist leek een poging van Mejres wel succesvol te gaan worden. Diens inzet vanaf 25 meter in de bovenhoek werd echter knap door OJC-doelman Vogels tot corner verwerkt. Baronie zette de thuisclub hierna steeds meer de duimschroeven aan. Zo teisterde Tjien-Fooh de lat en een zoever van De Graauw de paal. Het hoge tempo van de wedstrijd leverde voor het fel meelevende publiek nogal wat enerverende momenten op zodat zich een vermakelijk kijkspel ontrolde. De Bredase druk leverde vooral in de slotfase van de eerste helft nogal wat hachelijke momenten op in het vijandelijke strafschopgebied. De bal wilde echter steeds maar niet goed vallen zodat de meer dan verdiende gelijkmaker achterwege bleef.

Na de hervatting ging Baronie aanvankelijk door bij waar het gebleven was, zeker omdat de debuterende 19-jarige doelman Vogels soms een wat een nerveuze indruk maakte. Mejres zag na een fraaie actie zijn schot geblokt door een Rosmalense verdediger waarna Tjien-Fooh net te laat kwam voor een succesvolle rebound. Toch was het doelman Vogels die met fraaie reddingen tot twee keer toe De Grauw van scoren wist af te houden. De voortdurende druk op de Rosmalense defensie had Baronie echter ook de nodige kracht gekost waarna de tweede helft steeds meer evenwicht tussen beide ploegen bracht. Een sterke fase van de thuisclub volgde en Van Butselaar moest al zijn talenten aanwenden om een prachtige lob van Wijkmans over zijn doel te tikken. Amper een minuut later was het Hassoun die zijn poging op de Bredase paal zag stranden. Het spel golfde intussen op en neer wat vooral voor OJC een aanslag op de conditie bleek te hebben. Meerdere spelers werden in dit heftige, spannende en vooral sportieve gevecht door kramp geteisterd. Baronietrainer Van Poelje probeerde zijn ploeg met het inbrengen van Tommy van Butselaar, Umar en Melis nog van meer aanvallende impulsen te voorzien maar tot uitgespeelde kansen leidde dat niet meer. De spanning was in de slotfase niettemin te snijden. Een vrije trap van Umar op het dak van het OJC-doel was echter het laatste gevaar van de bezoekers. Baronie kan ondanks deze nederlaag niettemin terugzien op een goede wedstrijd waarin het tot het laatst heeft gestreden om de verdiende gelijkmaker op het scorebord te krijgen. Beide ploegen hebben vooral het publiek vermaakt waarmee dat op deze koude avond de grootste winnaar werd.

Toeschouwers: 700

Scheidsrechter: Max Kok – Maastricht

Scoreverloop: 1. Dennis Knuiman 1-0

Cornerverhouding: 3-4

Opstelling Baronie: Michel van Butselaar, Sander Wirix, Jamie Kankam (av), David Vermeulen, Wouter Prent (77. Bram Umar), Noël de Graauw, Aart Veldhof (83. Bob Melis), Jens Wirix, Jason Tjien-Fooh, Roman Witting (67. Tommy van Butselaar), Yassine Mejres.