Baronie voor grote uitdaging in topper tegen OJC

Na de onverwacht ruime overwinning op Sv Meerssen van vorige week wacht er zaterdagavond in Rosmalen een duel dat wel eens bepalend kan zijn voor het verdere verloop van de competitie in de Hoofdklasse B. Voorafgaande aan de 3-2 zege bij Silvolde ging de ploeg van trainer Willem Leushuis midweeks bij Orion door een diep dal. De wedstrijd werd bij een 3-0 achterstand wegens wanordelijkheden een kwartier voor tijd door de scheidsrechter gestaakt. De KNVB moet nu gaan uitmaken welke consequenties hieraan verbonden zullen worden. Dat is een probleem waarover koploper Baronie zich echter niet hoeft te buigen. Duidelijk is wel dat het zaterdag om een zes puntenwedstrijd gaat en de belangen voor beide ploegen dus groot zijn.

In Breda behaalde Baronie een enigszins geflatteerde 3-1 overwinning. Tegenstander OJC zal dan ook zeer op revanche belust zijn en is zich bovendien ten zeerste bewust dat alleen de volle winst telt. Bij OJC is men kennelijk in de veronderstelling dat de ploeg van trainer Van Poelje alleen maar reactie voetbal speelt. Dat zou zaterdagavond inderdaad zo maar eens het geval kunnen zijn nu de koploper een voorsprong op OJC van 6 punten koestert. Baronie hoeft natuurlijk niet en OJC zal wel moeten om niet in een uitzichtloze positie te geraken. Omdat reactie voetbal echter niet in het groenwitte DNA zit kan het publiek dan ook wel eens de grote winnaar worden. Bij OJC kan trainer Leushuis niet beschikken over zijn basisspelers Kevin Brands (o.m. ex-NAC Breda en Willem II), Tom Beissel en doelman Joris van Gerwen. Bij Baronie kan trainer Van Poelje geen beroep doen op de geschorste Jawad el Morabit. Daar staat tegenover dat Aart Veldhof en Bram Umar weer hersteld zijn van hun blessures. Van Poelje heeft daarom voldoende vertrouwen in zijn selectie om deze uitdaging tot een goed einde te kunnen brengen.

De wedstrijd op Sportpark De Groote Wielen staat onder leiding van arbiter Max Kok uit Maastricht. Hij wordt hierbij geassisteerd door de heren Gabriƫl Malki en Nick Veldhuis. Aanvang: 20.00 uur.