Ondermaats Baronie legt SV Meersen toch over de knie

Vooraf werd door Baronie toch behoorlijk opgezien tegen de Limburgse confrontatie. Een team dat normaliter defensief te werk gaat brengt vele tegenstanders vaak in de problemen. Het was voor de thuisclub daarom behoorlijk verrassend dat de bezoekers al snel het initiatief namen. Aanvankelijk werden de meeste persoonlijke duels beslist in het voordeel van de bezoekers waardoor de thuisclub niet echt in het normale spel kon komen. Het Bredase spel was te afwachtend en deed geen enkel recht aan de gebruikelijke spelopvatting, De Bredase opbouw verliep veel te traag waardoor de tegenstander amper in de problemen kwam. Die aanvallende speelwijze van Meerssen leek Baronie in verwarring te brengen. Het spel bleef onrustig en ondanks een optisch overwicht kreeg Baronie nooit echt controle over de wedstrijd, De Limburgers putten daar duidelijk moed uit maar wisten uiteindelijk nooit een echte kans te creëren tegen een stabiele groenwitte defensie. Baronie had al een keer aan de Limburgse poort gerammeld toen Vermeulen Mijnhijmer had diep gestuurd, maar Jens Wirix net te laat kwam om binnen te tikken. Zonder goed te spelen kwam de thuisclub niettemin op voorsprong. Meerssendoelman Jacobs had Mejres aanvankelijk nog van een doelpunt kunnen afhouden, maar was kansloos op de rebound van Mijnhijmer na een fraaie volley van De Graauw 1-0. Diezelfde De Graauw stond vervolgens aan de basis van de tweede Bredase treffer. Zijn knappe interceptie op het middenveld bracht de bal bij Mejres die de bal beheerst langs doelman Jacobs schoof 2-0. Ondanks het voor Baroniebegrippen ongebruikelijke niveau zat de thuisclub inmiddels op rozen en was het op slag van rust zelfs dicht bij een derde treffer. Tjien-Fooh bediende de Graauw met een splijtende pass die vervolgens net te veel naar de buitenkant moest uitwijken om succesvol te kunnen zijn.

Na een voor Baronie teleurstellend eerste bedrijf kwam de ploeg toch wat gedrevener uit de kleedkamer. Meerssendoelman Jacobs moest al snel handelend optreden bij inzetten van Mijnhijmer en Mejres. Hij was echter volslagen kansloos op een knappe kopbal van uitblinker Vermeulen die een corner van Mijnhijmer bij de tweede paal feilloos wist binnen te knikken 3-0. Baronie liet de teugels vervolgens even te veel vieren waardoor ook de tegenstander mogelijkheden kreeg. Het was alleen aan Baroniedoelman Van Butselaar te danken dat de nul gehandhaafd bleef. Zo redde hij knap op inzetten van Vankan en Van der Schoot. De thuisclub had na rust duidelijk een kwaliteitsinjectie ondergaan. Dat leidde vervolgens tot een hogere score om het daadwerkelijke krachtsverschil tot de juiste proporties terug te brengen. Een magnifieke actie van Tjien-Fooh bood Mijnhijmer de gelegenheid om zijn stempel nogmaals op de wedstrijd te drukken 4-0. Een kwartier voor tijd leidde een schitterende combinatie tussen De Graauw en Mejres tot de derde treffer van Mijnhijmer die niet meer kon missen 5-0. Na die meer dan verdiende voorsprong gaf Baronietrainer Van Poelje zijn wisselspelers begrijpelijkerwijs de gelegenheid om zich te onderscheiden, maar zoals dat zo vaak gaat komt dat het spelbeeld niet echt ten goede. Het was dan ook niet zo vreemd dat de bezoekers in de slotfase nog een aantal goede kansen kregen om de stand een nog wat dragelijker aanzien te geven. Baroniedoelman Van Butselaar gaf echter geen cadeautjes meer weg en hield vastberaden de nul vast.

Zonder overigens goed te spelen tegen een wat tegenvallende opponent bevestigde Baronie dat promotie naar de Derde Divisie binnen handbereik ligt. Zeker nu de naaste concurrenten maar punten blijven morsen. Maar zoals een wijs man altijd heeft beweerd: “je bent zo goed als je volgende wedstrijd “. Volgende week tegen OJC Rosmalen beginnen we daarom gewoon weer opnieuw.

Scheidsrechter: Lars van Leeuwen

Toeschouwers: 200

Cornerverhouding: 5-3

Scoreverloop: 29. Jorik Mijnhijmer 1-0, 40. Yassine Mejres 2-0, 59. David Vermeulen 3-0, 63.Jorik Mijnhijmer 4-0, 75. Jorik Mijnhijmer 5-0