RKZVC – Baronie gecanceld

Baronie, trots koploper in de Hoofdklasse B, zal zondag niet afreizen naar het Achterhoekse Zieuwert. Baronie-trainer Van Poelje zegt door de vele coronagevallen in de selectie geen representatief elftal op de been te kunnen brengen. Maar liefst minimaal een zestal (basis)spelers zijn de afgelopen week positief bevonden. De KNVB geeft na de herstart van de competities ploegen een enkele mogelijkheid om vanwege coronabesmettingen een wedstrijd uit te stellen.

En niemand is hier blij mee. Immers, de kans is meer dan levensgroot dat de bovengenoemde wedstrijd heel binnenkort doordeweeks zal worden moeten ingehaald. Een busreis van twee uur met daarbij een thuiskomst van ver na middennacht; daar zit niemand op te wachten. Maar het is zoals het is…

Volgende week, op zondag 13 maart, zal Baronie sowieso SV Meerssen ontvangen. Baronie won het uitduel met Meerssen weliswaar overtuigend met 0-2, maar zeker oude Baronie-volgers weten dat confrontaties met de Limburgers nooit eenvoudig zijn. Niet in de laatste plaats zal de tegenstand van iedere opponent dan ook intensiever worden, met name in defensief opzicht. Maar ja, ‘noblisse oblige’… Wanneer wij de strijdlust kunnen opbrengen tegen iedere tegenstander, zoals we het deden tegen een kwalitatief beter Halsteren, dan komt alles op zijn plaats.