Regiokraker tegen Halsteren belooft spanning en strijd

Nu de eerste competitienederlaag bij AWC sinds 2 jaar een feit is moet Baronie op zoek naar revanche. En wat is mooier dan je frustratie weg te kunnen spelen tegen een van je grootste concurrenten. Want met OJC Rosmalen is de ploeg van trainer Erwin de Nijs een van de grootste uitdagers om de titel en promotie naar de Derde Divisie. Wedstrijden tussen beide ploegen uit het verleden stonden meestal al garant voor spanning en opwinding en dat zal komende zondag beslist niet anders zijn. Voor Halsteren is de volle winst bittere noodzaak om in de race om promotie te blijven terwijl de groenwitten zich geen tweede achtereenvolgende nederlaag kunnen permitteren. Na een zeker niet slechte eerste helft was het voor Baronietrainer Van Poelje teleurstellend om te zien dat zijn ploeg na rust geen ommekeer tot stand kon brengen. Vooral aanvallend stelde Baronie teleur. Het vertrek van Mohammad doet zich zeker gevoelen maar mag absoluut geen reden tot pessimisme zijn. Er zit nog altijd meer dan voldoende kwaliteit in de ploeg om een niveau hoger te kunnen spelen. Hopelijk is de groenwitte brigade tegen Halsteren weer zodanig bij de les dat de supporters kunnen genieten van een team dat de strijd vol aangaat met de absolute wil om te winnen. Wat AWC vorige week tegen Baronie wel kon opbrengen mag Baronie nu aan Halsteren laten zien. Die instelling zou wel eens van beslissende betekenis kunnen zijn om eerherstel te bewerkstelligen.

Halsteren verkeert ook niet in de beste fase getuige nederlagen bij OJC Rosmalen en Udi ’19 terwijl vorige week thuis tegen Nuenen teleurstellend werd gelijkgespeeld. Met ervaren spelers als doelman Pietersma, Idabdelhay (ex-NAC), Waalkens (o.a. ex-FC Eindhoven, Willem II en NEC) en ex-Baron Zimmerman beschikt de ploeg over veel kwaliteit. Gezien de belangen die op het spel staan mogen we twee ploegen verwachten die er alles aan zullen doen om uit deze regioderby een optimaal resultaat te behalen. Dat alles zorgt in ieder geval voor een prachtig affiche waar hopelijk veel voetballiefhebbers naar uit zullen kijken.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei vangt aan om 14.00 uur en staat onder leiding van arbiter Barry Huizinga uit Zwolle die wordt geassisteerd door de heren Cas Wessels en Marc Kuijpers.