Mejres schiet Baronie naar periodetitel

Het was lang zoeken naar de juiste opening van een stug verdedigend Silvolde. De bezoekers waren duidelijk gekomen voor een puntendeling en maakten het de thuisclub daarmee knap lastig. De toeschouwers kregen daarmee een eenzijdige wedstrijd voorgeschoteld waarin de thuisclub voortdurend tegen een Achterhoekse muur aanliep. Baroniedoelman Van Butselaar kreeg amper iets te doen maar moest niettemin rekening houden met een aantal oprispingen van de bezoekers die vooral dreigend werden via de snelle Wout Blasman. Het duurde een klein half uur voordat Baronie zich een goede mogelijkheid wist te verschaffen. Na een fraaie aanval via Mijnhijmer en Jens Wirix werd nieuweling Witting in kansrijke positie gebracht die echter wild en ongecontroleerd het doel zocht. Ook prima acties van de actieve Tjien Fooh leverden niet het gewenste resultaat. Vlak voor de thee was Baronie niettemin tot tweemaal toe dicht bij de openingstreffer. Een kopbal van uitblinker Veldhof werd echter door doelman Marco Olthuis nog net over de lat tot corner verwerkt waarna ook Jens Wirix zijn poging rakelings naast het Silvoldse doel zag vliegen.

Na de pauze veranderde er nauwelijks iets in het spelbeeld. Een voortdurend aandringende thuisclub die moest opboksen tegen een Achterhoekse muur en alert moest zijn op de schaarse uitbraken van lastpost Blasman. Als kijkspel bleef de wedstrijd daarmee niet echt verheffend. Twintig minuten voor tijd was het dan echter toch eindelijk prijs voor de groenwitten. Invaller Mejres stond amper 1 minuut binnen de lijnen toen hij vanaf 20 meter een alles verschroeiende kogel losliet die als een bom de kruising insloeg 1-0. Een meer dan verdiende en bevrijdende treffer die er weliswaar aan zat te komen maar steeds niet wilde vallen. In de slotfase werd het echter toch nog een aantal keren hectisch voor het doel van Van Butselaar. De Bredase doelman had tot dan toe de wedstrijd eigenlijk alleen maar als toeschouwer kunnen volgen. Maar omdat zijn ploeg in die fase vergat te blijven voetballen had de wedstrijd voor Baronie zo maar anders kunnen aflopen. Een pegel van invaller Severs vanaf de hoek van het zestienmeter gebied geselde de lat en had zo maar de onverdiende gelijkmaker kunnen opleveren. Het zou de wereld op zijn kop zijn geweest voor de hard voor de overwinning strijdende Baronnen die in de jeugdige Jawad el Morabit een opvallende pion kenden. Baronie kreeg met dit resultaat de beloning die het verdiende en is daarmee de meer dan terechte winnaar van de eerste periode.

Scheidsrechter: René Wiedijk

Ruststand: 0-0 Eindstand: 1-0

Cornerverhouding: 4-2

Scoreverloop: 71. Yassine Mejres 1-0