Helaas: ook in 2022 weer geen Baronie Internationaal Paastoernooi

Tot verdriet van velen, waaronder ook wij als bestuurders, heeft het bestuur van vv Baronie besloten dat het Baronie Internationaal Paastoernooi wederom geen doorgang kan vinden. En dat is voor de derde maal op rij, helaas.

Reden van ons besluit is het overvolle competitieprogramma dat in het verschiet ligt. Om op fatsoenlijke wijze ons prachtige toernooi te kunnen organiseren, zijn bepaalde voorwaarden noodzakelijk. Belangrijk hier zijn met name de vrijstellingen die wij zouden moeten krijgen van de KNVB. Vrijstellingen van onze eigen deelnemende teams van competitiewedstrijden in het paasweekeinde, de vrijstelling van ons sportpark op de wedstrijddagen, maar zeker ook de vrijstellingen van het spelen van competitiewedstrijden door de bezoekende, vaak BVO-clubs, teams. Dit alles lijkt op het moment een onhaalbare zaak.

Natuurlijk zijn we met z’n allen blij dat de bal in toenemende mate weer kan rollen. Dat het er op lijkt dat binnen een week of wat echt alle beperkingen van tafel zijn. Maar dat heeft ook tot gevolg dat, mede door de (terechte) prioriteit die de KNVB geeft aan het geheel uitspelen van de vele competities, bepaalde evenementen zoals toernooien even pas op de plaats moeten maken.

Wij danken vanaf deze plaats alle Baronie-enthousiasten die inmiddels toegezegd hadden zich te willen inzetten voor de realisatie van het Baronie Internationaal Paastoernooi 2022. Inmiddels zijn deze betrokkenen persoonlijk op de hoogte gebracht van ons besluit. Wij hopen wel dat dezelfde mensen, maar met hen vele anderen, zich ook in 2023, hopelijk een ‘normaal’ jaar, weer enthousiast zullen tonen.

Namens het bestuur vv Baronie,

Robert Daniels, bestuurslid PR & Communicatie