Baronie met vertrouwen naar competitieherstart

Na een vanwege corona verlengde winterstop wordt de competitie zondag hervat met een inhaalwedstrijd op eigen bodem tegen het Achterhoekse Silvolde. Baronie kan helaas niet meer beschikken over aanvaller Mustafa Mohammad die sinds kort zijn voetbalgeluk in Australië is gaan beproeven. Dat is uiteraard een serieuze aderlating die niet zo eenvoudig zal zijn op te vangen. De groenwitte selectie is echter niet afhankelijk van één enkele speler. De volgend seizoen naar Kloetinge vertrekkende trainer Van Poelje heeft dan ook vertrouwen in de van St. Leenaarts (België) afkomstige vervanger Roman Witting. Bovendien is Van Poelje er alles aan gelegen om zijn Bredase periode af te kunnen sluiten met promotie. Het zou voor hem de kers op de staart zijn en zal zijn ploeg daarom ongetwijfeld inspireren om die doelstelling ook waar te maken. In de voetballoze periode is er door Baronie goed getraind kunnen worden. De recente oefenwedstrijden tegen de Derde Divisionisten Hercules en Gvv Unitas werden weliswaar verloren, maar toonden in grote periodes aan dat de ploeg het restant van de competitie toch met het nodige vertrouwen tegemoet kan zien.

Tegenstander Silvolde bevindt zich op plaats 8 met 13 punten uit 9 wedstrijden. Silvolde speelde zijn laatste wedstrijd op 31 oktober vorig jaar en verloor toen met 2-0 bij Udi’19. Het is uiteraard moeilijk om te kunnen bepalen wie er het best uit de voetballoze periode is gekomen. Feit is dat trainer Steven Verheijen Silvolde over een stugge en fysiek sterke ploeg beschikt die het iedereen moeilijk kan maken. Vooral de snelle aanvaller Wout Blasman is een echte handenbinder met een neusje voor de goal. Voor Baronie is het daarom zaak om het niet te gemakkelijk op te nemen en de teugels vanaf het beginsignaal direct in handen te nemen. Van Poelje kan het zondag in ieder geval doen met een volledig fitte selectie waarin de tegen Unitas nog afwezige Vermeulen en Mejres weer aansluiten. Voor trainers, spelers, begeleiders en toeschouwers wordt het na een lange voetballoze periode in ieder geval weer genieten geblazen.

Door het uit de competitie gestapte Limburgse EHC is de ranglijst in de Hoofdklasse B enigszins gewijzigd. Alle resultaten van de Limburgers zijn hiermede komen te vervallen. Omdat Baronie tegen EHC destijds met 3-3 gelijkspeelde heeft het nu 2 verliespunten minder. Een mooie meevaller dus.

De stand aan kop is nu:
1. Baronie met 28 uit 10
2. Halsteren met 22 uit 11
3. Udi’19 met 20 uit 11
4. OJC Rosmalen met 18 uit 9

De wedstrijd op Sportpark Blauwe Kei wordt zondag geleid door arbiter René Wiedijk die wordt geassisteerd door Mark Kuijpers en Erik Sierhuis. Aanvang 14.00 uur