Gvv Unitas na rust ruim langs Baronie

Als voorbereiding op de competitie, die volgende week wordt hervat met een thuiswedstrijd tegen Silvolde, oefende Baronie vanmiddag in Gorinchem tegen het plaatselijke Unitas. Na een sterk eerste uur, waarin de koploper van de Hoofdklasse B minimaal gelijkwaardig was aan de nummer 2 van de Derde Divisie, liep de thuisclub uit naar een ruime 4-1 overwinning. Nadat Unitas interim-trainer Hans de Jong 20 minuten na rust in één keer zes wissels doorvoerde was het echter gedaan met het verzet van de groenwitten. De wedstrijd begon spectaculair, want na amper 2 minuten lag de bal al achter Van Butselaar die kansloos was op de harde inzet van Habtemariam 1-0. Amper een minuut later was het echter alweer gelijk. Een scherpe voorzet van Tjien-Fooh werd slecht verwerkt door de Unitasdoelman waarna nieuweling Roman Witting de rebound eenvoudig met het hoofd kon binnen knikken 1-1. Baronie nam vervolgens met prima veldspel het initiatief en maakte het de thuisclub knap moeilijk. Tjien-Fooh en Mijnhijmer zagen de Unitasdoelman echter knap redding brengen op hun afstandsschoten.

Baronie ging na rust opnieuw voortvarend van start wat resulteerde in een gevaarlijke kopbal van Jens Wirix die rakelings over de lat vloog. Het was niettemin Unitas dat opnieuw aan de leiding kwam. Pisas kreeg even te veel ruimte en zag zijn fraaie afstandskrul in de verre kruising vliegen 2-1. Op dat moment een ietwat geflatteerde voorsprong tot de eerder aangehaalde wissel plaatsvond. Een kopbal uit een corner (3-1) en een fraai afstandsschot (4-1), beiden van Unitasverdediger Maxim Kivaka, brachten vervolgens het verschil in kwaliteit bij de wisselspelers tot uitdrukking. Afgezien van het laatste halfuur mag Baronie niettemin terugzien op een bevredigende oefenwedstrijd.

Opstelling Baronie: Michel van Butselaar (46.Vincent Vromans), Bram Umar, Aart Veldhof (46. Mark Schuit), Jamie Kankam (av), Sander Wirix (46. Wouter Prent), Noël de Graauw (80. Achraf Ouaddaf) Jawad el Morabit, Jens Wirix, Jorik Mijnhijmer, Roman Witting (65.Tommy van Butselaar), Jason Tjien Fooh (46. Bob Melis)

Bij Baronie ontbraken vanmiddag Mejres en Vermeulen.