Nuttige oefenpartij tegen derdedivisonist eindigt in nipte nederlaag

Na maandenlang alleen maar aangepast trainen mochten Hercules en Baronie eindelijk weer eens een echte wedstrijd spelen. Zonder sterkhouders als Kankam, de gebroeders Wirix en Tjien-Fooh opende Baronie op het Utrechtse kunstgras fris van de lever. De eerste grote kans was nog voor de thuisclub. Van Rooijen zag zijn harde schot echter rakelings over het Bredase doel vliegen. Daarna nam Baronie verassend het heft in handen door steeds hoog druk te zetten waarmee de thuisclub de grootste moeite had. Dat leidde al gauw tot een fraaie openingstreffer. Mijnhijmer schilderde een vrije trap precies op het hoofd van de bij de tweede paal inlopende Mejres die gretig binnen knikte 0-1. Baronie had aanvankelijk het beste van het spel maar kon niet voorkomen dat Fonville na een snelle Utrechtse counter geheel vrij voor Van Butselaar verscheen. Snel uitkomen van de Bredase doelman dwong de Utrechtse aanvaller tot snel handelen waardoor diens poging net niet secuur genoeg bleek om doeltreffend te kunnen zijn. Aan de andere kant dwong Mijnhijmer doelman Mulder tot twee broodnodige reddingen waarna Hercules langzamerhand het heft in handen wist te nemen. Dat resulteerde vlak voor rust uiteindelijk in de verdiende gelijkmaker. Een prima aanval over vele schijven werd door centrumspits Lars Vermeulen fraai afgerond 1-1.

Na de hervatting werd het aan beide kanten allemaal wat minder. Het gebrek aan wedstrijdritme brak beide ploegen dan ook duidelijk op. De thuisclub kreeg veruit de beste kansen en wist al snel gebruik te maken van aarzelend ingrijpen in de groenwitte defensie. De steekpass was van El Ghazouani en de afronding door Benschop 2-1. Hercules bleef vervolgens de betere ploeg maar weigerde de kansen te benutten, mede door uitstekend keeperswerk van de ingevallen Vromans. Ook Ghazouani wist geen raad met een vrije kans door te gehaast naast te schieten. Baronie probeerde het in de slotfase nog wel maar wist geen echte vuist meer te maken. Hiermede moest de ploeg haar eerste nederlaag lijden sinds augustus 2020 toen NAC Breda diep in blessuretijd alsnog een 1-0 zege wist te bewerkstelligen.

Opstelling Baronie: Michel van Butselaar (46.Vincent Vromans), Bram Umar, Aart Veldhof (av), David Vermeulen, Wouter Prent, Noël de Graauw, Jawad el Morabit (85. Jorik Mijnhijmer), Mark Schuit (65. Bob Melis), Jorik Mijnhijmer (75. Tommy van Butselaar), Roman Witting (65. Achraf Ouaddaf – 85. Mark Schuit), Yassine Mejres.

N.B. foto Yassine Mejres – zijn doelpunt kon nederlaag niet voorkomen