HOOFDTRAINER JURRIAAN VAN POELJE VERTREKT AAN EINDE SEIZOEN

Na zes seizoenen komt er een einde aan de samenwerking tussen Baronie en hoofdtrainer Jurriaan van Poelje. Van Poelje is toe aan een nieuwe uitdaging, zoals hij zelf zegt, die hij moet gaan vinden bij het ambitieuze en in de eerste klasse uitkomende Zeeuwse Kloetinge. “Ik ben er trots op bij Baronie te werken, in mijn ogen nog steeds de mooiste amateurclub van West-Brabant”, aldus de zelf in Zeeland geboren oefenmeester.

Het bestuur van Baronie betreurt het vertrek van haar succestrainer maar kan ook terugkijken op een uitermate vruchtbare en fijne samenwerking. Daarom respecteren wij de beslissing van Jurriaan ten volste en wensen hem alle succes in zijn nieuwe uitdaging.

In het seizoen 2016-2017 nam Van Poelje het stokje over van Henk van de Langenberg. Baronie was na decennia hoofdklasser geweest te zijn afgezakt naar de eerste klasse, Van Poelje bracht Baronie binnen een jaar terug in de hoofdklasse. In het afgelopen door corona onderbroken seizoen speelde Baronie onder leiding van Van Poelje een hoofdrol in de Hoofdklasse B. Op het moment dat de competitie stilgelegd werd, stevende Baronie af op het kampioenschap. Dit seizoen werden de positieve resultaten voortgezet en staat de ploeg stijf bovenaan met maar liefst zeven punten voorsprong op de naaste concurrentie. “Van mijn vertrek is pas sprake aan het einde van dit seizoen”, benadrukt Van Poelje. “Meer dan ooit wil ik samen met mijn selectie van dit seizoen een megasucces maken met een hopelijke promotie tot gevolg. Ik ben natuurlijk nog steeds meer dan honderd procent gemotiveerd en ben dat ook verplicht aan deze fantastische club.”

Baronie heeft in de afgelopen dagen onmiddellijk een sollicitatiecommissie gevormd die in de komende weken de gesprekken aangaat met kandidaten voor de opvolging van Van Poelje.