Silvolde goed geprepareerd en gemotiveerd

Nu het voor de Baronieselectie niet mogelijk is om vanwege de aangescherpte corona-maatregelen in de avonduren te trainen rijst natuurlijk de vraag wat het effect hiervan zal zijn. Trainer Jurriaan van Poelje is echter niet bevreesd. Hij verwacht dat zijn volwassen selectie de discipline heeft om individueel de nodige trainingsarbeid te verrichten. Daarnaast biedt de groepstraining van zaterdag de ploeg voldoende perspectief om zondag tegen Silvolde goed voor de dag te komen. Zijn spelers hebben in de afgelopen coronaperioden bijna continu doorgetraind. De basisconditie van zijn selectie moet dan ook goed genoeg zijn om de komende 3 weken zonder kleerscheuren door te komen. Zijn collega bij Silvolde denkt er enigszins anders over. Trainer Steven Verheijen trainde dinsdag en donderdag om 7 uur ’s morgens. Ook op woensdagmiddag en zaterdag is er voor zijn spelers de mogelijkheid om te trainen. Duidelijk is daarmee wel hoe graag Silvolde dit inhaalduel wil spelen. Datzelfde geldt overigens ook voor Baronie. Van Poelje wil met zijn ploeg lekker voetballen en munt slaan uit de goede flow waarin zijn discipelen verkeren.

Silvolde geldt als een fysiek sterke ploeg die het iedereen in de Hoofdklasse B lastig kan maken. De zwartwitten zijn met 13 punten uit 9 wedstrijden een goede middenmoter, maar verloren de laatste 3 wedstrijden. Overigens tegen niet de minste tegenstanders. Uit bij Udi’19 (2-0) en Sv Meerssen (2-1) en thuis tegen Halsteren (3-1) moest men het onderspit delven. Er is de ploeg dan ook alles aangelegen om weer eens punten te pakken om niet in de gevarenzone terecht te komen. Wanneer de Bredase defensie erin slaagt om de gevaarlijke Wout Blasman aan banden te leggen wordt er in ieder geval een belangrijke angel uit de Achterhoekse aanval gehaald. Dat er door de groenwitten strijd zal moeten geleverd staat wel als een paal boven water. Indien Baronie weer haar eigen spel kan spelen moet een positief resultaat niettemin haalbaar zijn. Van Poelje kan tot de winterstop niet beschikken over de met een knieblessure kampende Veldhof, terwijl de uit Malta teruggekeerde Mejres pas na de winterstop speelgerechtigd is.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei zal ijs, weer en corona dienende zondagmiddag worden geleid door arbiter Dave de Vries uit Amstelveen en zijn assistenten Berkay Capaci en Erik Sierhuis. Aanvang: 14.00 uur