Baronie blijft waakzaam tegen subtopper Udi ‘19

Als koploper is het voor Baronie natuurlijk iedere week oppassen geblazen. Iedere tegenstander verschijnt tot de tanden gewapend op het veld om voor een verrassing te kunnen zorgen. Baronie heeft na het onnodige puntenverlies tegen rode lantaarndrager EHC inmiddels echter geleerd om geen enkele tegenstander meer te onderschatten. Tegen de tegenstander van komende zondag zal dat toch zeker niet het geval zijn. Want Udi’19 is aan een goede reeks bezig en versloeg onlangs nog titelkandidaat Halsteren met 2-1. Udi’19-trainer Lodewijk de Kruif beschikt over een degelijke en uitgebalanceerde selectie met de routiniers Lars van Geelkerken en ex-Sparta en RKC-speler Roald van Hout als blikvangers. Ook de aanvallers Jaouad Chraou en Jeroen van Schoonhoven zijn spelers om in de gaten te houden.
Met de afgelaste wedstrijd tegen Silvolde en een vrije zondag speelde Baronie tussendoor twee oefenwedstrijden. Tegen eersteklassers SC ’t Zand (koploper 1B) en Unitas ’30 (virtuele medekoploper 1B) werd met respectievelijk 3-0 (2x Jens Wirix, 1 x Mejres) en 4-1 (1x Kankam 2x Mohammad en 1x Jens Wirix) gewonnen. Die overwinningen werden behaald met de prima inbreng van alle wisselspelers en bewijst nog maar eens de sterkte van de groenwitte selectie. Baronietrainer Jurriaan van Poelje ziet de wedstrijd tegen Udi’19 daarom ook weer met veel vertrouwen tegemoet. Het spel van de groenwitten is het aanzien meer dan waard en het is dan ook erg jammer dat er vanwege de coronamaatregelen geen publiek bij de wedstrijd aanwezig kan zijn. Het voornaamste is echter dat er voorlopig nog kan worden gevoetbald.
De wedstrijd op Sportpark Blauwe Kei staat zondagmiddag onder leiding van arbiter Lars van Leeuwen uit Haarlem met als assistenten Wesley Veldman en Marc Kuijpers. Aanvang: 14.00 uur.