Dapper Bavel speelt ongelijke strijd

In bekerwedstrijden willen nog wel eens onverwachte uitslagen vallen. Zeker als het dan ook nog eens een derby betreft en een aanzienlijk gehalte van de tegenstander uit voormalige medespelers bestaat. Het klassenverschil bleek echter dermate groot dat een verrassing al direct uitgesloten kon worden. In de eerste helft kon Bavel nog enigszins tegenstand bieden. Bij een 2-0 stand kwam de ploeg, na onachtzaamheid in de Bredase defensie, zelfs nog tot een verrassende tegentreffer. Baronie trad aan met de nodige wijzigingen t.o.v. de competitiewedstrijd tegen Meerssen. Spelers als Veldhof, Vermeulen, Umar, El Morabit en Tjien-Fooh ontbraken of begonnen op de bank. Erg veel maakte dat niet uit al duurde het even voor de thuisclub in haar normale ritme kwam. Na een kwartier rondde Mijnhijmer een fraaie aanval over vele schijven op formidabele wijze af. Zijn diagonale volley heeft Baveldoelman Van Peer alleen maar langs horen fluiten 1-0. Vijf minuten later was Ouaddaf attent bij een schot op de paal van Jens Wirix door de rebound te benutten 2-0. Baronie leek op weg naar een monsterscore maar na de verassende tegentreffer van ex-Baron Bart Diepstraten werd de strijd wat minder eenzijdig. Baronie had weliswaar een groot veldoverwicht, maar moest op haar hoede zijn bij een aantal vijandelijke tegenstoten. Zo miste ook al ex-Baron Van Loon uit een vrije trap het doel op een haar na. Vlak voor rust leek Mijnhijmer zijn ploeg opnieuw aan een treffer te helpen. Een voorzet van Prent leek voor het inkoppen maar Mijnhijmer bleek met zijn voeten duidelijk beter te zijn dan met het hoofd.

Na de hervatting bracht Noels na een voortreffelijke een-twee combinatie met Jens Wirix zijn ploeg al snel op 3-1 door de bal hard in het dak van het doel te knallen. Het regende daarna corners en kansen maar de na rust voor Van Peer ingevallen en debuterende doelman Valentijn Koomans behoedde zijn ploeg voor een debacle. Op schoten van opnieuw Noels, een aantal keren Mohammad en een kopbal van Mijnhijmer verrichte hij knappe reddingen en groeide daarmee uit tot de meest opvallende speler op het veld. Tien minuten voor tijd moest hij echter nog een laatste keer zwichten. Prent slingerde een voorzet op het kopgrage hoofd van Jens Wirix die prachtig raak knikte 4-1. Een prachtige stift van Mohammad ging rakelings over het Bavelse doel en was het laatste noemenswaardige wapenfeit, waarbij Timo Townsend in de slotfase nog zijn debuut mocht maken. Scheidsrechter Van de Rest begreep de ongelijke strijd door na exact 90 minuten af te blazen. Na deze nieuwe overwinning bouwt Baronie nog altijd aan een imposante reeks resultaten. De laatste nederlaag die werd geleden dateert van 6 augustus 2020 toen NAC Breda met 1-0 aan het langste eind trok. Sindsdien is de ploeg 28 wedstrijden ongeslagen in competitie, beker en oefenduels.

Komende zondag speelt Baronie thuis tegen Silvolde weer voor de competitie welke tot nog toe zo succesvol verloopt. De ploeg uit de Achterhoek staat bekend als lastig en fysiek sterk en bezet momenteel met 13 uit 8 de zevende positie op de ranglijst. Trainer Jurriaan van Poelje is op zijn hoede voor deze tegenstander en zal niets aan het toeval overlaten om de huidige koploperpositie te consolideren. Hij bekijkt het vooralsnog van wedstrijd tot wedstrijd en heeft het volste vertrouwen in zijn selectie die nagenoeg compleet is. Alleen Veldhof is voor zondag na zijn uitvallen bij Meerssen nog een onzekere factor. Scheidsrechter is Arthur Midden uit Heteren. Aanvang: 14.00 uur

Scheidsrechter: Richard van de Rest – Dordrecht

Ruststand: 2 – 1 Eindstand: 4 – 1

Cornerverhouding: 17 – 0

Scoreverloop: 15. Jorik Mijnhijmer 1-0, 20. Achraf Ouaddaf 2-0, 23. Bart Diepstraten 2-1, 50. Daniel Noels 3-1,80. Jens Wirix 4-1

Opstelling Baronie: Michel van Butselaar, Daniel Noels, Noël de Graauw, Jamie Kankam (av. 65.- David Vermeulen), Wouter Prent, Sander Wirix (65. Jawad el Morabit), Bob Melis (70. Bram Umar), Achraf Ouaddaf, Jorik Mijnhijmer, Jens Wirix (80. Timo Townsend), Mustafa Mohammad.