Donderdagavond bekerderby Baronie-Bavel

Net als in 2016 en 2018 mogen Baronie en tweedeklasser Bavel de strijd met elkaar aanbinden voor de KNVB Districtsbeker. Baronie trok destijds in het Bavelse kerkdorp twee keer aan het langste eind, maar had daarbij in 2016 de grootste moeite. Na een spektakel van jewelste, met schitterende doelpunten aan weerszijden, trok Baronie de overwinning ternauwernood met 4-5 over de streep. Baronie doet het in de competitie natuurlijk beduidend beter dan buurman Bavel dat nog slechts een keer het zoet van de overwinning mocht proeven en in de onderste regionen bivakkeert van de tweede klasse E. In de poulefase van de Districtsbeker, Baronie stroomt als hoofdklasser later in, deed de ploeg van trainer Coen Rijppaert het echter beduidend beter. De derdeklassers De Valk, EFC en RKSV Heeze werden zonder pardon aan de kant gezet.
In een bekerduel kan altijd van alles gebeuren zo leert het verleden en dat maakt deze strijd zo buitengewoon interessant. Bovendien is het een weerzien met ex-Baronnen gebroeders Daan en Bart Diepstraten en Mike Polderman die tegen hun oude ploeg ongetwijfeld met extra adrenaline in het veld zullen komen. Het zou dan ook weleens opnieuw spektakel kunnen opleveren waarbij de toeschouwers als grootste overwinnaar uit de strijd komen.
De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat onder leiding van arbiter Richard van de Rest uit Dordrecht en zijn assistenten Daniel Koole en Peter Heuts. Aanvang: 20.00 uur.