Ook SV Meerssen kan Baronie niet stuiten

Baronie boekte vanmiddag een even knappe als fraaie overwinning op SV Meerssen. Ook de Limburgers waren niet opgewassen tegen een in de tweede helft op volle toeren draaiend Baronie. Daar zag het in de beginfase echter niet naar uit. De groenwitten kwamen stroef uit de startblokken en hadden tijd nodig om de juiste organisatie te vinden. Die aarzelende start resulteerde binnen enkele minuten in een levensgrote kans voor Meerssenverdediger Roumen die vrij mocht aanleggen maar onbeheerst overschoot. Het bleek een waarschuwing die de ploeg zich ter harte nam. Baronie kwam langzamerhand beter in haar ritme en leek op voorsprong te komen via Jens Wirix die een inzet van Mijnhijmer net even van richting deed veranderen. Arbiter Koster wees aanvankelijk naar het midden, maar kwam na luide Limburgse protesten op zijn beslissing terug, omdat Wirix zijn hand gebruikt had. Enkele minuten later hadden de groenwitten bepaald pech dat Jens Wirix een voorzet van Mohammad op de kruising kopte. Een prachtige diagonale opening van De Grauw op Umar bracht Mijnhijmer in schietpositie maar diens inzet was te zwak om de Limburgse doelman Jacobs te verontrusten. De thuisclub ontworstelde zich halverwege de eerste helft enigszins aan de Bredase druk en zag ook Van der Schoot in kansrijke positie het doel te hoog zoeken. Aan de andere kant waren Mijnhijmer en Veldhof met het hoofd dicht bij de openingsgoal. Baronie had weliswaar een veldoverwicht maar moest toch alert zijn op de schaarse uitbraken van de Limburgers. Vlak voor de thee kwam Baronie bepaald goed weg na een misser van El Morabit. Van der Schoot stevende alleen op Van Butselaar af die de Limburgse aanvaller naar buiten dwong waarna Umar diens inzet nog net voor de doellijn kon wegwerken.

De thee had Baronie kennelijk goed gedaan, want al vrij snel kwam de ploeg dan toch op voorsprong. Mijnhijmer leverde weer eens een perfecte voorzet af waarna de inkomende Mohammad de bal met een machtige kopstoot diagonaal achter doelman Jacobs plaatste 0-1. Baronie nam na deze fraaie treffer de wedstrijd volledig in handen en had vrij weinig meer van de thuisclub te duchten al bleek de Limburgse aanvaller Van Dijck soms een behoorlijke handenbinder. Eenmaal dreigde er nog gevaar voor het Bredase doel toen Roumen plotseling opstoomde en de Baroniedefensie slechts met kunst en vliegwerk voor opruiming kon zorgen. Het bleek zowat de laatste stuiptrekking van de thuisclub. Een kwartier voor tijd besliste Baronie de wedstrijd definitief. Een sublieme actie van De Graauw bracht Mijnhijmer aan het werk die zijn voorzet door de inkomende Jens Wirix fraai bij de eerste paal zag worden binnengelopen 0-2. Meerssen had niet meer de kracht om te reageren waarna Baronie de wedstrijd zakelijk uitspeelde. De ploeg van Van Poelje imponeerde vooral in de tweede helft en lijkt inmiddels amper te stuiten.

Toeschouwers: 200

Scheidsrechter: Robin Koster – Terneuzen

Ruststand: 0-0 Eindstand: 0-2

Scoreverloop: 50. Mustafa Mohammad 0-1, 75. Jens Wirix 0-2