In Limburg is het altijd kwaad kersen eten

Als koploper wordt Baronie iedere week geconfronteerd met een tot de tanden gewapende tegenstander. Komende zondag bij SV Meerssen zal dat niet anders zijn met als extra bijzonderheid dat Baronie het tegen deze tegenstander, zowel uit als thuis, altijd moeilijk heeft. Met 12 uit 7 bekleedt SV Meerssen een bescheiden negende plaats op de ranglijst, maar leed het tot nog toe slechts alleen een nederlaag tegen OJC Rosmalen. De huidige stand op de ranglijst geeft daarom ook een enigszins vertekend beeld. Opvallende resultaten werden geboekt tegen Halsteren thuis 2-2, uit winst bij Udi’19 1-3 en AWC 1-2 en afgelopen week thuis werd Silvolde nog met 2-1 bedwongen. Kortom SV Meerssen is een geduchte tegenstander die zich nog wel eens in de strijd om promotie kan gaan mengen.

Baronietrainer Van Poelje is dan ook zeer op zijn hoede. Weliswaar is zijn ploeg in zeer goede doen, het is wel zaak om zich niet te laten verrassen door een ploeg die een overwinning dringend nodig heeft om de aansluiting te vinden. Ondanks het goede spel van de laatste wedstrijden is er ook een onderdeel dat toch iets meer aandacht nodig heeft. De afwerking is niet altijd navenant het aantal kansen dat wordt gecreëerd en dat is toch iets dat de ploeg zich tegen SV Meerssen niet zal kunnen veroorloven. Het besef bij de groenwitten is dan ook volledig aanwezig dat de ploeg zondag van goeden huize moet komen om er een goed resultaat uit te kunnen slepen. Dat gaat in ieder geval gebeuren met een volledige selectie nu de blessure en pijntjes bij Noels, Tjien-Fooh en Kankam verdwenen zijn.

De wedstrijd op Sportpark Marsana staat zondagmiddag onder leiding van arbiter Robin Koster uit Terneuzen met als assistenten Maik Schrama en Herm Jan van Boxtel. Aanvang: 14.30 uur