Baronie speelt met tegenvallend RKZVC

Voor een vanwege de slechte weersomstandigheden tegenvallende belangstelling begon de wedstrijd spectaculair. Amper 2 minuten na het beginsignaal van de prima leidende arbiter Broekhuizen lag de bal al in het netje. Een droomvoorzet van Mijnhijmer belandde op het kopgrage hoofd van Mohammad die fraai tegendraads raak knikte 1-0. Wie echter rechtop ging zitten om een identiek vervolg te zien kwam helaas bedrogen uit. Zowel de thuisclub als de bezoekers verzandden vervolgens in een rommelig geheel dat hoofdklassevoetbal niet altijd recht deed. Baronie was weliswaar veel sterker dan de povere tegenstander maar ging te veel mee in het onrustige spel van de tegenstander. De groenwitten creëerden zich kans op kans, maar wisten aanvankelijk geen verdere afstand te nemen. Achtereenvolgens Schuit, Mohammad en Mijnhijmer zagen hun pogingen stranden op doelman Penterman of het doelwit op een haar na missen. De thuisclub toonde daarbij te weinig rust in het spel om de tegenstander al vroegtijdig naar de slachtbank te leiden. Bij een schaarse offensieve poging van de bezoekers was het Janssen die een onachtzaamheid van Vermeulen hopeloos verprutste. Baronie reeg de kansen aaneen, maar Mohammad zag zijn zoever rakelings naast gaan, terwijl een schitterende aanval via vormgever en absolute uitblinker De Graauw, Sander Wirix en Mijnhijmer stierf in schoonheid. Vlak voor de pauze werd de thuisclub alsnog dodelijk effectief. De Graauw stuurde Mijnhijmer weg die na een combinatie met die andere uitblinker Mohammad fraai raak schoot 2-0. Op slag van rust was het Veldhof die Mohammad even zo fraai wegzond die vervolgens slim de korte hoek vond om doelman Penterman kansloos te maken 3-0.

Zoals het echter zo vaak gaat in dit soort wedstrijden werd de tweede helft er een om snel te vergeten en had deze net zo goed schriftelijk kunnen worden afgedaan. Een veel sterker Baronie stoeide maar wat met de tegenstander, maar verzuimde om de talrijke kansen te verzilveren. Mark Schuit wist na goed voorbereidend werk van Sander Wirix nog wel met enige medewerking van doelman Penterman een keer het net te vinden 4-0. Daarna stokte de Bredase productie om de score nog verder op te voeren. Mijnhijmer zag twee pogingen worden verijdeld door doelman Penterman om daarna in vrije positie het doel te hoog te zoeken. Ondanks goed werk van de prima invallende Ouaddaf bleven verdere groenwitte treffers uit. Na een schaarse uitbraak van de bezoekers was het zelfs Jansen die een voorzet van Doppen wist te benutten om de spreekwoordelijke eer te redden 4-1. Niettemin opnieuw een verdiende en duidelijke zege voor de Baronnen die steeds nadrukkelijker op de poort van de derde divisie lijken te gaan kloppen.

Scheidsrechter: Max Broekhuizen – Houten

Ruststand: 3 – 0 Eindstand: 4 – 1

Cornerverhouding: 6 – 1

Scoreverloop: 2. Mustafa Mohammad 1-0, 45. Jorik Mijnhijmer 2-0, 45+3 Mustafa Mohammad 3-0, 62. Mark Schuit 4-0, 85. Mitchell Jansen 4-1

Opstelling Baronie: Michel van Butselaar, Bram Umar, Aart Veldhof (av.), David Vermeulen (62. Jamie Kankam), Sander Wirix, Jawad el Morabit (72. Bob Melis), Noël de Graauw, Mark Schuit (62. Achraf Ouaddaf), Jorik Mijnhijmer, Jens Wirix (72. Wouter Prent), Mustafa Mohammad.

Wedstrijdfoto’s: zie https://marcelmol.smugmug.com/Sports/Soccer/Baronie-RKZVC-31-10-2021-uitslag-4-1