Baronie wil thuis niet opnieuw verrast worden

Na de uitstekende 3-1 overwinning bij Juliana’31 wacht Baronie komende zondag op eigen terrein het in de onderste regionen verkerende RKZVC uit het Achterhoekse Zieuwent. Een onbekende opponent waar Baronie slechts een keer eerder de degens mee mocht kruisen. In het vanwege corona afgebroken seizoen 2019-2020 speelde Baronie destijds uit na een leuke wedstrijd met 1-1 gelijk. Tot een hernieuwde krachtmeting kwam het om genoemde reden helaas niet meer.
De Achterhoekers bevinden zich weliswaar pas op een twaalfde plek op de ranglijst, maar begonnen de competitie alleszins verdienstelijk. Met 1 overwinning en 3 gelijke spelen bleef men 4 wedstrijden lang ongeslagen. Daarna kwam de klad erin en werden de laatste 3 wedstrijden allemaal verloren. Met een doelsaldo van 5 voor en 11 tegen is het duidelijk dat het bij de mannen van trainer Jeroen Spies vooral aan scorend vermogen schort. Zelfs de anders zo schotvaardige spits Sjors Stokhorst was tot nog toe slechts 2 keer doeltreffend.

De wedstrijd tegen EHC heeft de Baronnen echter geleerd dat het heel onverstandig is om tegenstanders te onderschatten. Baronietrainer Jurriaan van Poelje is zich hiervan als geen ander bewust en zal dit zijn troepen zeker inprenten. Sommige ploegen kunnen in hun strijd tegen de koploper soms nu eenmaal bijzondere krachten vrijmaken. RKZVC is bovendien een subtopper uit het verleden met weliswaar een nieuwe trainer, maar waar weinig spelerswisselingen hebben plaatsgevonden. Het is dan ook absoluut een tegenstander om rekening mee te houden. Van Poelje wil de stijgende lijn graag doorgezet zien worden en heeft daar na de sterke wedstrijd bij Juliana ‘31 ook alle vertrouwen in. Op de geblesseerde Daniel Noels na treedt zijn ploeg aan met een volledig fitte selectie die opnieuw graag een goede wedstrijd op de mat wil leggen. Met een dergelijk voornemen kan het publiek wel eens de grote winnaar worden.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat zondagmiddag onder leiding van arbiter Max Broekhuizen uit Houten. Aanvang: 14.00 uur