Baronie maatje te groot voor Juliana’31

Na vorige week de lastige uithorde Minor te hebben genomen was Baronie vanmiddag opnieuw succesvol in een uitwedstrijd. De toch met enige vrees tegemoet geziene wedstrijd bij het Maldense Juliana ’31 leverde voor de groenwitten geen probleem op. Daar zag het aanvankelijk overigens niet naar uit. Baronie was nog zoekende tegen de in een 3-5-2 formatie opererende thuisclub toen die al vrij vroeg enigszins verrassend op voorsprong kwam. Een vlotte combinatie tussen Van Luijk en Van Lith werd door laatstgenoemde van dichtbij via de vuisten van Van Butselaar succesvol afgerond 1-0. Het was de eerste keer in deze competitie dat Baronie op achterstand kwam te staan. De groenwitten lieten zich echter niet van de wijs brengen en pakten stoïcijns de draad meteen weer op. De thuisclub werd in een wurggreep genomen en de gelijkmaker kwam dan ook niet uit de lucht vallen. Een vlotte aanval opgezet door Umar en Mohammad eindigde in een voorzet die door Mijnhijmer werd ingeschoten. Nadat diens inzet eerst nog door een Maldense verdediger van de lijn werd gehaald belandde de bal voor de . voeten van linksachter Sander Wirix die er als de kippen bij was om de rebound te verzilveren 1-1. Na deze treffer speelde Baronie nog dominanter al moest Van Butselaar bij een uitbraak van Tuithof redding brengen ten koste van een corner. De Bredase druk werd niettemin steeds groter. Nadat Julianadoelman De Bruin eerst nog tijdig redding had kunnen brengen bij een inzet van Umar was hij op slag van rust wederom kansloos. Een corner van Mijnhijmer veroorzaakte de nodige chaos voor het Maldense doel waarna de meegekomen Veldhof meedogenloos toesloeg 1-2.

Baronie maakte na de hervatting meteen duidelijk de wedstrijd zo snel mogelijk te willen beslissen. Doelman de Bruin wist het harde schot van Mohammad echter uit de hoek te duiken. Even leek Baronie zich alsnog in de nesten te gaan werken toen Sander Wirix net binnen het zestienmetergebied een onnodige overtreding beging. Arbiter Witlox wees gedecideerd naar de stip waarna aanvoerder Meijers zich met het vonnis belastte. Net als vorige week werd Van Butselaar de reddende engel door de ingeschoten bal knap te keren. Baronie kreeg een behoorlijke boost van deze meevaller waarna het voor de neutrale toeschouwer alleen maar genieten werd. De ene na de andere fraaie aanval denderde op het vijandelijke doel af en het was een godswonder dat de score niet verder opliep. Mijnhijmer en Tjien-Fooh slaagden er echter niet in om de bal na fraai uitgespeelde aanvallen de juiste richting mee te geven. Een kwartier voor tijd was het echter toch weer raak. Na opnieuw een oogstrelende aanval met knap voorbereidend werk van Umar en Mohammad kreeg de attent inlopende Tjien-Fooh de bal op een presenteerblaadje van Jens Wirix. Dit keer faalde de voor de geblesseerde El Morabit ingevallen aanvaller niet 1-3. In de slotfase kreeg Baronie de kans om via de sterk spelende Tjien-Fooh nog verder weg te lopen. Doelman De Bruin wist zijn kogel echter op miraculeuze wijze tot corner te verwerken.

Baronietrainer Van Poelje was na afloop uiteraard zeer te spreken over het behaalde resultaat. Maar nog belangrijker voor hem was de progressie die hij bij zijn ploeg geconstateerd had. Zo spelend zullen er in de Hoofdklasse B maar weinig tegenstanders zijn die Baronie van de winst kunnen afhouden.

Scheidsrechter: Roy Witlox – Berlicum

Ruststand: 1 – 2 Eindstand: 1 – 3

Cornerverhouding: 2 – 11

Scoreverloop: 12. Jop van Lith 1-0, 26. Sander Wirix 1-1, 45. Aart Veldhof 1-2, 73. Jason Tjien-Fooh 1-3