Baronie wacht belangrijke krachtmeting

Na de prima zege vorige week bij het lastige Minor staat Baronie komende zondag opnieuw een moeilijke uitwedstrijd te wachten. Juliana ’31 is een tegenstander die dit seizoen wel eens als een van de belangrijkste concurrenten in de strijd om promotie kan worden bestempeld. De ploeg van trainer Ton Kosterman bevindt zich met 12 punten uit 6 wedstrijden op een zesde positie op de ranglijst. Bij een overwinning op Baronie kan zijn ploeg zich echter qua verliespunten pal achter de huidige koploper gaan nestelen. Met die wetenschap in het achterhoofd zullen de Maldenaren ongetwijfeld alles uit de kast halen om zich direct in de strijd om promotie te gaan mengen. Saillant detail is wel dat de twee enige wedstrijden die tot nog toe werden verloren op eigen bodem plaatsvonden. Udi’19 en Silvolde wisten beiden met een minimale 0-1 de punten mee uit Malden weg te slepen. Alle overige wedstrijden werden echter gewonnen, waarbij vooral de 3-1 overwinning bij titelfavoriet Halsteren in het oog springt. Afgelopen zondag werd voor eigen publiek RKZVC nog resoluut met 4-1 het bos ingestuurd. Juliana’31 beschikt met een ideale mix van routine en jeugdig elan over een hecht team. Baronie zal dan ook van goeden huize moeten komen en al haar kwaliteiten moeten aanwenden om een goed resultaat te kunnen behalen. Zondagmiddag om 16.30 uur zullen we waarschijnlijk meer weten over het verdere competitieverloop.

De wedstrijd op Sportpark De Broeklanden staat zondagmiddag onder leiding van arbiter Roy Witlox uit Berlicum en zijn assistenten Remco van der Hul en Devin Noordhoek. Aanvang: 14.00 uur.