Home Berichten Baronie Vrijwilliger van de maand: Yvonne Meeus

Vrijwilliger van de maand: Yvonne Meeus

Yvonne werkt vanaf 2013 al bij het wedstrijdsecretariaat, elke zaterdag van 7.15 – 18 uur. Graag maken we nader kennis met onze rots in de branding.

Geboren (1967) en getogen in Rotterdam, opgevoed met ‘niet lullen maar poetsen’. Op haar 12e naar Breda verhuisd. Yvonne is getrouwd en heeft 2 kinderen. Al vanaf 4 jaar was zoon één al lid. Hij is nu 16 en speelt nog altijd bij Baronie. Haar andere zoon staat graag langs de lijn en heeft Bjorn in de kantine geholpen. Haar man is vaste vlagger van JO19-4, en eerder ook al van de 15-1 en 17-2. Een actieve echte Baroniefamilie. In het dagelijks leven is Yvonne 24 uur servicebalie medewerker bij een grote supermarktketen.

Hoe ben je bij het secretariaat terecht gekomen?
Corina Filius heeft me in 2013 overgehaald om het jeugdsecretariaat  te gaan doen. in het begin zaten altijd met z’n tweeën. Daarna is Corina overgestapt naar het seniorensecretariaat en kwamen er twee dames bij de jeugd bij, maar nu zit ik al een tijdje helemaal alleen.

Wat is er zo leuk aan het wedstrijdsecretariaat?
“Ik vind het leuk om met mensen om te gaan. Ik word blij van de vrolijkheid van de kinderen. Ik vind het sociale aspect belangrijk en ik wil graag iets doen voor de club. Als wij als ouders niets doen dan kan de club niet bestaan.”

Waaruit bestaan de werkzaamheden? Wat doe je zoal?
Zowel de teammanagers van onze eigen Baronie teams als die van de tegenpartij ontvangen en wegwijs maken, vertellen over op welk veld ze moeten spelen, welke lockers en kleedkamers ze hebben  en de sleutels overhandigen en zorgen voor ranja. Verder belangrijkste administratieve taken als verzetten van wedstrijden, oefenwedstrijden inplannen en contact met de KNVB. Teammanagers kunnen zelf de standen doorgeven maar soms moet ik die achter de vodden zitten😊

Waar word je blij van in je vrijwilligerswerk?
Door dit werk leer je zoveel nieuwe mensen kennen en bouw je een netwerk op. Leuk als mensen jou (h)erkennen en jij hen. Ook is het fijn als de KNVB-scheidsrechters en clubscheidsrechters je waarderen en dat komen melden aan je. Fijn dat er door collega vrijwilligers en bestuursleden altijd gevraagd wordt na een dag hoe het is gegaan. Je voelt je dan toch gehoord en gewaardeerd. Als er iets niet helemaal lekker gaat, printer stuk of een doel ligt nog vast, dan staan er gelukkig ook enkele ouders op die mee helpen aan een oplossing.

Wat vind je lastig en minder leuk?
“Je krijgt soms heel wat opmerkingen naar je hoofd geslingerd, of ik nou wat aan kan doen of niet. Ik sta hier ook altijd op mijn vrije zaterdag.  Het is hier altijd wat’, “er is weer niks geregeld’ zeggen ze dan. Zelfs van onze eigen leden. Gelukkig kan ik mijn rug recht houden, heb ik inmiddels een olifantenhuid en ben ik ad rem. Als ik dan zeg, ‘Fijn als je zelf hier volgende week komt zitten om het beter te doen, dan is het stil’. Ooit zette men een kind af bij de club dat een wedstrijd tegen VVR moest spelen. Kind stond moederziel alleen. Tja dan ga je toch maar iets proberen te regelen. Ik heb onlangs wel op het punt gestaan om ermee te stoppen, maar ja wie doet het dan?

Wat hoop je of wens je?
Ik hoop heel erg dat ouders een bijdrage willen (blijven) leveren. Ik kan het niet alleen. Ik wens verder dat men met mij naar oplossingen zoekt in plaats van dat men eisen stelt. Ik sta hier ook voor mijn rol.

Heb je een Wist je dat?
Je mag als team tot 1 maart 1 baaldag aanvragen. Dus is er een datum waarop veel spelers niet kunnen, bijv. in de schoolvakantie, probeer dan tijdig spelers van andere teams te lenen. Lukt dat niet, geef dan 7 dagen voor de wedstrijd een aanvraag voor een baaldag door. Dan kan Yvonne dat tijdig met de KNVB delen.

Iedereen kan het!
Hulpouders, jullie zijn van harte welkom. Ontvangen de gasten, overhandig de sleutels van de lockers, regel de wedstrijdballen, vlaggen en ranja. Iedereen kan het! Ook jij. Schroom niet en kom lekker helpen en maak er een gezellige ochtend van met Baronie en tegenstanders. Meld je aan bij s.verbakel@vvbaronie.nl of r.spruit@vvbaronie.nl.