Revanchegevoelens moeten volle winst opleveren

Ondanks de teleurstelling over het onnodige puntenverlies vorige week tegen EHC hebben trainer en spelers hun ogen alweer volop gericht op de komende wedstrijd bij het Limburgse Minor. Dat de focus op die wedstrijd inmiddels volop aanwezig is bewees Baronie j.l. dinsdag in de oefenwedstrijd tegen derdeklasser Hoeven. De bezoekers werden na een door de groenwitten prima gespeelde wedstrijd met liefst 8-0 overrompeld. Tegenstander Minor is net als iedere Limburgse ploeg een taaie tegenstander die het initiatief graag aan de tegenpartij laat en met twee snelle spitsen op de counter loert. Wat dat betekent heeft Baronie dus tegen EHC al mogen ervaren.
Minor is de competitie goed gestart met een 0-0 gelijkspel thuis tegen Meerssen en een 0-1 overwinning bij Nuenen. De laatste vier wedstrijden gingen echter allemaal verloren. Minortrainer Chris Burhenne zal zijn spelers ongetwijfeld wijzen op het recente resultaat tussen de koploper en de hekkensluiter. In voetbal is alles mogelijk en bij Minor zal men daar nu ook van overtuigd zijn. Een goed resultaat tegen de koploper kan zomaar de ommekeer teweegbrengen. Van Poelje kan wederom beschikken over een complete selectie waarin iedereen in een felle strijd is gewikkeld om een basisplaats. De puntendeling tegen EHC voelde als een nederlaag en vraagt om revanche. Baronie zal dan echter nauwkeuriger met de kansen moeten omgaan wil het de hoge verwachtingen waarmaken.

De wedstrijd op Sportpark De Kollenberg Nuth staat zondagmiddag onder leiding van arbiter Sander Huijs uit Tilburg en zijn assistenten Osman Avcu en Lars van Crey. Aanvang:14.30 uur.