Bizar puntenverlies oppermachtig Baronie

Wie het niet heeft gezien kan er onmogelijk over meepraten. Een veel beter Baronie liet zich onnodig piepelen door hekkensluiter EHC Heuts, dat zich in de slotfase op overigens dubieuze wijze alsnog naast de arrogante koploper knokte. Arrogant omdat Baronietrainer Van Poelje zich na de 3-1 voorsprong veilig waande en er vervolgens nog maar eens twee extra wissels in bracht om deze ook aan spelen toe te laten komen. Een logische gedachte eigenlijk gezien de hevige onderlinge concurrentie om iedereen binnen zijn selectie tevreden te houden. Die beslissing pakte echter desastreus uit. Vanaf dat moment was de Bredase suprematie over. Bijna iedere Limburgse tegenaanval leverde een kans op omdat het Bredase middenveld zonder problemen kon worden overgestoken. Zonder verdedigend ingestelde middenvelders lag er een zee van ruimte waarin de Limburgers maar wat graag indoken. Dat bleef uiteindelijk ook niet zonder gevolgen. De manier waarop was echter uiterst dubieus. Scheidsrechter De Loos speelde hierin een hoofdrol toen hij meende een overtreding te hebben gezien van Kankam. Deze kruiste voorlangs bij Gulpen die vervolgens ten val kwam. Ondanks heftige Bredase protesten was de arbiter resoluut door de bal op de stip te leggen waarna Van Melick het vonnis gedecideerd voltrok 3-2. Niet veel later kreeg de ongelukkig spelende Mohammad een levensgrote kans die echter eenvoudig onschadelijk werd gemaakt door EHC-doelman Van Eijk. Wat er vervolgens met de Bredase defensie aan de hand was zal altijd een raadsel blijven. De anders zo betrouwbare achterste lijn (zonder de geblesseerde Umar) liet steek op steek vallen. Baroniedoelman van Butselaar kon de schade met twee fraaie reddingen aanvankelijk nog beperkt houden. In de slotfase was de Bredase sluitpost echter alsnog kansloos toen hij bij het omhoog komen door de meegekomen EHC-verdediger Kok werd gehinderd. De Limburgse kolos hinderde met goedkeuring van de arbiter dusdanig dat de bal via Vermeulen in het Bredase doel verdween. Hevige protesten resulteerden echter slechts in gele kaarten voor Van Butselaar en De Graauw. Een wanhopig slotoffensief leverde nog een prima mogelijkheid op voor Mohammad die zijn inzet uit de draai echter recht in handen van Van Eijk zag verdwijnen.

Het gaat echter te ver om het onnodige en kostbare puntenverlies geheel op conto van de arbiter te schrijven. De groenwitten speelden vooral in de eerste helft ondanks een gigantisch veldoverwicht slordig en in een veel te laag tempo. Desondanks waren er toen al serieuze kansen voor Mohammad, Jens Wirix en Vermeulen. De Graauw had bovendien pech dat zijn eerste poging fraai werd gekeerd door Van Eijk en de tweede keer rakelings langs de verkeerde kant van de paal vloog. Met drie logische Bredase wissels in de rust leek het pleit aanvankelijk alsnog snel beslecht te worden, maar helaas voor Baronie liep de wedstrijd toch even anders. Nadat Vermeulen en Mijnhijmer hun ploeg al kort na de hervatting op voorsprong hadden gebracht leek de wedstrijd definitief beslist. Zelfs een onnodige tegentreffer van Baroshi leek loos alarm toen Jens Wirix al meteen antwoordde met de 3-1. Zoals gezegd liep het voor de thuisclub daarna echter volledig anders. Het sierde Baronietrainer Van Poelje niettemin dat hij na afloop de hand volledig in eigen boezem stak door te beamen dat hij na de 3-1 met zijn wissels een serieuze inschattingsfout had gemaakt. Een volledig onverwachte en onnodige tegenvaller die volgende week bij Minor weer kan worden rechtgezet.

Scheidsrechter: René de Loos – Tilburg

Ruststand: 0-0 Eindstand: 3 – 3

Cornerverhouding: 10 – 2

Scoreverloop: 52. David Vermeulen 1-0, 55. Jorik Mijnhijmer 2-0, 65. Kaymar Baroshi 2-1, 67. Jens Wirix 3-1, 78. Zev van Melick (penalty) 3-2, 89. David Vermeulen (eigen doel) 3-3