Regioderby belooft serieuze krachtmeting te worden

Baronie kent deze competitie een pickstart, want met 5 punten voorsprong op de achtervolgers na slechts 4 wedstrijden, gaat de ploeg van Van Poelje riant aan de leiding. De competitie is echter nog veel te jong om hier een definitief waardeoordeel aan te hangen. Feit is wel dat Baronie hiermede als een van de grote favorieten voor promotie zal worden gezien. Tegenstander Moerse Boys zal er komende zondag dan ook op gebrand zijn om de koploper de eerste punten te ontfutselen temeer omdat het de punten zelf ook heel erg goed kan gebruiken. De Zundertenaren staan na twee gelijke spelen en een nederlaag in de onderste regionen al speelde het wel een wedstrijd minder. De ploeg van trainer Jurgen Arnouts verloor de eerste wedstrijd bij Silvolde met 3-1 en speelde twee keer doelpuntloos gelijk bij RKZVC en thuis tegen Udi’19. Vooral dat laatste resultaat tegen runner up Udi’19 zegt iets over de sterkte van Moerse Boys dat vooral in defensief opzicht zijn mannetje weet te staan.

Net als vorige week tegen Nuenen beschikt Van Poelje over de luxe van een volledige selectie. Wat dat betekent toonde zijn ploeg gedurende het grootste gedeelte van de wedstrijd. Met dominant voetbal werd de tegenstander de wil opgedrongen en controleerde Baronie de wedstrijd. De stijgende lijn werd daarmee doorgetrokken en tegen Moerse Boys wil Baronie daar maar wat graag een vervolg aan geven. Op de training blijkt de onderlinge concurrentie onveranderd groot omdat iedereen graag wil spelen. Indien de scherpte op de training weer naar de wedstrijd vertaald wordt dan moet ook een lastige en taaie opponent als Moerse Boys bedwongen kunnen worden. Het publiek mag in ieder geval een serieuze en spannende krachtmeting tegemoetzien waarbij van onderschatting van Baroniezijde in ieder geval geen sprake zal zijn.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat zondagmiddag onder leiding van arbiter Rob Souwen uit Tilburg en zijn assistenten Sven Weeda en Tim Nachtegaal. Aanvang: 14.00 uur.