Tegen Nuenen geldt alleen het belang van de eerstvolgende wedstrijd

Baronie is met 9 uit 3 werkelijk uit de startblokken geschoten en heeft inmiddels al 3 punten voorsprong op achtervolgers Juliana’31 en Udi’19. Dat is aan de ene kant natuurlijk prachtig, want die punten kunnen niet meer afgenomen worden. Aan de andere kant betekent die koppositie tegelijkertijd dat Baronie nu bij de komende wedstrijd bij RKSV Nuenen als de grote favoriet van start gaat en daarmee de te kloppen ploeg is. Baronietrainer Jurriaan van Poelje is daar echter allemaal niet zo mee bezig. Hij bekijkt het liever wedstrijd voor wedstrijd en beschouwingen over promotie of zelfs een kampioenschap vindt hij nog veel te voorbarig. Hij is weliswaar in zijn nopjes met de tot op heden behaalde resultaten maar nog niet helemaal over het vertoonde spel. Zowel trainer als spelers leggen de lat voor zichzelf hoog en willen de wel degelijk aanwezige stijgende lijn nu ook verder doorzetten.
Tegenstander Nuenen blijft ondanks de huidige twaalfde positie op de ranglijst een lastig te bespelen ploeg. Trainer Maurice Verberne mag naast defensieve zekerheid toch ook rekenen op veel snelheid in de aanval. Na nipte 1-0 nederlagen tegen Udi’19 en Minor sleepte Nuenen met een 3-0 zege bij EHC vorige week de eerste punten in de wacht. Spelen tegen de koploper zal daarbij als een extra grote uitdaging gelden. Van Poelje kan in ieder geval rekenen op een volledige selectie nu de zaterdag nog ontbrekende verdediger Prent weer beschikbaar is. Tegen een tot de tanden gewapende tegenstander is dat zeker geen overbodige luxe.
De wedstrijd op Sportpark Oude Landen staat zondagmiddag onder leiding van arbiter Tim Visser uit Dinteloord en zijn assistenten Thomas Verboven en Giovanni Francees. Aanvang: 14.30 uur.