Baronie krijgt de punten weer niet cadeau

In een niet altijd even goede, maar wel uiterst levendige en enerverende wedstrijd behaalde Baronie de derde achtereenvolgende overwinning waarmee de ongeslagen koppositie werd gehandhaafd. Beide ploegen lieten bij tijd en wijle prima voetbal zien, maar wisselden regelmatig goede met slechte momenten af. Baronie kwam uitstekend uit de startblokken en kwam al vroeg aan de leiding. Het werd daarbij overigens wel geholpen door OJC-middenvelder Hassoun, die de bal recht in de voeten speelde van Mijnhijmer. Die bediende vervolgens de vrijgelopen Mohammad die wel raad wist met deze buitenkans en droog raak knalde 1-0. Het was niet de laatste fout in de vijandelijke defensie die het uitverdedigen nou niet bepaald tot kunst had verheven. Niet veel later waren er prima kansen voor Jens Wirix en Mijnhijmer die het doel echter niet wisten te vinden. Dat brak de thuisploeg vervolgens snel op. Een prachtige diagonale pass van Hassoun bracht de bal bij El Aharchaou die vanaf de rand van het zestienmetergebied hard uithaalde. Omdat Baroniedoelman Van Butselaar het zicht werd ontnomen reageerde deze te laat om de bal te kunnen keren en was de gelijkmaker een feit 1-1. Het betekende meteen de ommekeer in de wedstrijd. OJC toonde steeds meer overtuiging in het spel en Baronie verloor de controle. Dat leidde na een halfuur uur tot een kans voor Laazizi die zijn poging echter fraai zag worden gekeerd door Van Butselaar. Het was OJC dan ook echt niet aan te zien dat het liefst 5 basisspelers moest missen. Het overwicht van de bezoekers leidde echter niet tot grote kansen waarmee Baronie zonder kleerscheuren de rust haalde.

Nadat Baronietrainer Van Poelje onder de rust orde op zaken had gesteld kwam er meer overleg en vooral rust in het Bredase spel. Wel werd de ploeg aanvankelijk nog even opgeschrikt door een prima Rosmalense aanval, maar Geerts raakte de bal in kansrijke positie geheel verkeerd. Dat deed De Graauw voor de Baronnen vervolgens beter. Na een lange rush over het gehele veld werd hem tot zijn eigen verbazing geen strobreed in de weg gelegd waarna hij het maar van afstand probeerde. Zijn schot vanaf 25 meter met stuit was voor OJC- doelman Van Gerwen te machtig en betekende opnieuw een Bredase voorsprong 2-1. Amper 5 minuten later was het opnieuw raak voor de thuisclub. Mijnhijmer etaleerde nog maar eens zijn perfecte traptechniek door vanaf 20 meter de Rosmalense sluitpost opnieuw te verrassen 3-1. Zonder verder overigens echt goed te spelen klaarde Baronie het karwei daarna op een zakelijke manier. De groenwitten gaven niets meer weg tot duidelijke irritatie van de bezoekers. Die irritatie werd mede enigszins in de hand gewerkt door het wat warrige optreden van arbiter Prick die driftig strooide met gele kaarten. Zowel voor Baronie als OJC werden 4 spelers op de bon geslingerd en kreeg Nijhoff in de absolute slotfase zelfs rood vanwege natrappen bij De Graauw.

Met dit knappe resultaat, op een tegenstander die ongetwijfeld mee gaat doen in de strijd om promotie, kent Baronie een geweldige competitiestart. Met de volle winst uit 3 wedstrijden heeft Baronie duidelijk haar signatuur gezet voor het verdere verloop van dit seizoen.

Scheidsrechter: Dominique Prick – Maastricht

Ruststand: 1-1 Eindstand: 3-1

Cornerverhouding: 3-4

Scoreverloop: 4. Mohammad 1-0, 21. Yamani el Aharchaou 1-1, 54. Noël de Graauw 2-1, 59. Jorik Mijnhijmer 3-1