Checklist teamleiders

Informatie om door te geven aan de ouders

• Belangrijke data/tijden eerste periode
    • De 1ste training is in de week van 16 augustus of zoals afgesproken in de teamappgroep
    • Wedstrijddata en -tijden via de voetbalappgroep (wedstrijden via voetbal.nl app)
    • Datum Aftrap (met o.a. teamfoto) à zaterdag 4 september
    • Datum start competitie: 11 september (4 sep a cat beker).
  • Trainingen
    Bij Baronie traint ieder jeugdlid (min) 2 keer per week. Voetbal is bovenal een teamsport. Onderdeel zijn van een team, betekent dat je er in principe altijd bent.
    • Trainingstijden: [vermeld hier de trainingstijden van je team bijv. dinsdag 18.00 – 19.15 uur en donderdag 18.00 – 19.15 uur], check altijd de site voor eventuele alternatieve schema.
    • In principe wordt er in de schoolvakanties muv zomervakantie doorgetraind. Stem dit af met het team.
    • Kom op tijd en meld je tijdig (met reden) af bij de trainer via de app (of anders indien anders is afgesproken).
  • Iedereen doet mee

Een goede teamgeest is de verantwoordelijkheid van ons allemaal.

• Maak een rijschema voor de uitwedstrijden indien nodig
    • Maak een schema om te vlaggen
    • Maak een schema voor wissels & keepers indien nodig (beslist de trainer / coach)
    • Informatie Teamtaken komt via de activiteitenbegeleider
    • Ook kan er hulp gevraagd worden bij het wedstrijdsecretariaat en voor terreinbeheer
    • Informatie arbitrage komt via de arbitragebeleider
    • Willen jullie met je team in de rust fruit hebben, maak dan een fruitschema
    • Aanschaf extra paar voetbalkousen -> bij de kantine
    • Wil je als ouder (met je bedrijf) het team sponsoren, neem contact op met de sponsorcommissie (sponsorcommissie@vvbaronie.nl).

• Communicatie
    • Communicatie gaat hoofdzakelijk via de teamapp. Deze appgroep is alleen bedoeld voor voetbalzaken.
    • Als er problemen/vragen zijn binnen het team, dan graag eerst naar teamleider (naam)en als dat niet lukt naar de coördinator (naam).
    • De teamleider zoekt het contact met de coördinator. De coördinator zoekt dan contact met de ouder.
    • Alleen met uitdrukkelijke toestemming van de coördinator, kunnen er telefoon- en of emailgegevens uitgewisseld worden aan de ouders.
  • Afmelden wedstrijd
    • Iedere donderdagavond wordt door de teamleider naam een app ter herinnering gestuurd voor de eerstvolgende wedstrijd (tijd verzamelen, tijd wedstrijd, rijschema).
    • Meld je zoon/dochter uiterlijk de donderdag voorafgaand aan de wedstrijd af, zodat er eventueel nog een andere speler gezocht kan worden. Check zelf ook regelmatig de voetbal.nl app voor de juiste gegevens.
  • Rolverdeling team (naam, telefoonnummer, e-mailadres)
    • Teamleider(s) – organisatorisch/communicatie: naam
    • Trainer (tevens materiaal beheer): naam
    • Activiteitenbegeleider: naam
    • Kledingbeheer: naam
    • Abitragebegeleider: naam
  • Rolverdeling wedstrijden
    • Aan- en afmelden team bij wedstrijdsecretariaat + score doorgeven wedstrijden: naam
    • Coachen en uitvoeren wisselschema tijdens de wedstrijden: naam
    • Ranja verzorging indien van toepassing:ouders rouleren bij thuiswedstrijden
    • Tip: verzamel in de kantine vooraf en na de wedstrijd voor het ultieme clubgevoel
  • Kortom – Afspraken/regels
    • Uiterlijk 30 minuten voor aanvang van de wedstrijd ben je op locatie.
    • Er is tijdens de wedstrijd 1 coach. De andere ouders moedigen aan maar coachen niet.
    • We gaan er vanuit dat iedere speler er elke wedstrijd én training is. Mocht je onverhoopt niet kunnen laat het dan zo snel mogelijk weten aan naam.
    • Hier kunnen meer teamregels komen te staan, denk aan fruit bij de wedstrijd, hoe om te gaan als met niet kan rijden (zelf vervanger zoeken) etc.

Tip: lees de Jeugdgids met algemene informatie