Baronie wil tegen Orion geen fout maken

Na de eclatante doch late overwinning op Longa’30 stuit Baronie zondag met Orion op een opponent waar het nooit eerder tegenover stond. De Nijmegenaren ontworstelden zich eind jaren 90 uit de krochten van het amateurvoetbal. Opgeklommen vanuit de destijds zesde klasse speelt de ploeg sinds het vorige afgebroken seizoen inmiddels in de Hoofdklasse.
De ploeg van trainer Jeroen van Haaren startte de competitie vorige week in de Achterhoek met een 2-0 nederlaag bij RKZVC. Na de vroeg opgelopen achterstand in een zwakke eerste helft kwam Orion na rust beter in de wedstrijd, maar kon men de opgelopen averij niet meer repareren. Er zal Orion dan ook alles aan gelegen zijn om de koploper minimaal een punt te ontfutselen zodat waakzaamheid voor Baronie geboden is. Met het gegeven dat er op het prachtige sportpark met veel publiek altijd een goede ambiance heerst kan het dan ook wel eens een lastige en spannende wedstrijd worden.

Baronietrainer Jurriaan van Poelje was na de wedstrijd tegen Longa’30 scherp en eerlijk in zijn analyse, dat zijn ploeg ondanks de ruime overwinning niet de beste wedstrijd had gespeeld. Nu zijn selectie met de terugkeer van Veldhof, Mijnhijmer en Schuit weer compleet is vertrouwt hij er echter op dat zijn ploeg hieruit lering heeft getrokken en voor het optimale resultaat zal gaan. Baronie is zonder twijfel de te kloppen ploeg en zal daar dan ook op de juiste manier mee om moeten gaan. Met titelaspiraties mag men zeker geen onnodige punten laten liggen.

De wedstrijd op Sportpark Mariënbosch in Nijmegen staat zondag onder leiding van arbiter Arthur Midden uit Heteren die wordt geassisteerd door de heren Delano Kusters en Jazzy Hindriks. Aanvang: 14.00 uur.